Laatste dag Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu Laatste dag Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu

Laatste dag Chicago

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

27 Maart 2015 | Verenigde Staten, Chicago

Vandaag alweer de laatste dag Chicago!! Als ik op sta en naar buiten kijk zie ik dat het niet gesneeuwd heeft, gelukkig. We horen op de televisie dat de sneeuw pas vannacht gaat vallen. Na weer wat roerei, geroosterd brood en een bak slootwater( want koffie maken kunnen die Amerikanen niet) lees ik de reactie van Henk. Chicago bijna failliet geweest, dat was toch Detroit? Er zijn wel veel daklozen maar die kom je helaas in iedere grote stad tegen. We gaan vanmorgen eerst naar China Town. Toch bijzonder dat de Chinezen in iedere grote stad een eigen stadje oprichten. Het is een echte China Town, met vieze ramen en restaurants. Ook weer de bekende vieze kippen voor de ramen van de winkels en de smerige aquaria met veel te veel vissen. Eigenlijk vind ik er alles vies. Hierna gaan we richting het grote stadion van de Chicago Bears. We moeten hiervoor overstappen maar uiteraard gaan we de verkeerde kant op.....Uitstappen dan maar en weer en dan de goede kant op. Het stadion ligt in een park. Het ziet er indrukwekkend uit. Maar waar is toch de ingang?? We hebben het hele stadion rond gelopen maar geen echte ingang gevonden. Het was volledig uitgestorven. Geen rondleiding helaas.....( ik voeg wel een foto bij). Hierna wilde ik graag naar de Buckingham Fontaine. Ook dat was een deceptie. De Fontaine stond volledig droog.... Na wat gegeten te hebben gingen we richting het stadion van de Chicago Bulls. We gingen door een straat met prachtige gebouwen en wolken krabbers. Echt allemaal anders. Toen ik een foto wilde maken van een oud treinhuisje op the loop raakte ik aan de praat met een inwoner van Chicago. Hij hield zich bezig met architectuur en nieuwe stedenbouwkundige ontwerpen in Chigaco. Ik kreeg van hem een lesje architectuur in Chicago. Hij wees ons op de gebouwen van diverse bekende architecten zoals Hamilton en Lloyd. Ook vertelde hij van alles over de constructies van de diverse gebouwen. Een privé workshop was het....echt interessant. De loopafstand tot het stadion van de Bulls hadden we verkeerd ingeschat. We bleven maar lopen en lopen....Met de tong op onze schoenen kwamen we eindelijk bij het stadion aan. Maar ook dit was volledig voor publiek afgesloten. Na nog wat foto's van de buitenkant en het beeld van Michael Jordan gemaakt te hebben zijn we weer richting downtown gegaan. Dit keer met de bus. In downtown hebben we nog wat gegeten Hierna zijn we met de trein weer richting hotel gegaan. Je ziet hier in de treinen veel daklozen zitten of beter half liggen. Ik denk dat ze de hele dag in de trein blijven zitten, hier is het in ieder geval lekker warm. Ron vond het treinstel waar wij instapten naar kattepis ruiken. Even later wisten we waarom. Achterin zat/lag een dakloze vrouw die alles had laten lopen...De vloer was drijfnat. Ik vind dit zo sneu.....het is wel echt de realiteit van Amerika....Zo dat was een kort stedentripje Chicago. Echt een leuke en bijzondere stad die van alles te bieden heeft.
Vanavond gaan we vroeg naar bed want we worden morgenochtend om 6.00 uur opgehaald en naar de fabriek van de Campers gebracht... Ik hou jullie op de hoogte..
Paul en Monique alvast heel veel plezier in New York, en neem je oorwarmers mee ( daar lopen ze hier allemaal mee)!!!
Lieve groetjes Yvon

  • 27 Maart 2015 - 07:28

    Astrid:

    Hoi Ron en Yvonne,

    Allereerst Yvonne, hoe is het met je pacemaker? hahaha
    Zo te lezen, zijn jullie lekker bezig daar, veel zien en genieten... Echt leuk om te lezen!
    En stadions bezichtigen, helemaal geweldig, is wel iets anders dan Woudestein denk ik zo...

    Veel plezier nog!

    Groetjes,

    As

  • 27 Maart 2015 - 13:47

    Yvonne Van Driel:

    Hoi luitjes,

    Leuk om jullie belevenissen te volgen. Ben benieuwd naar de eerste foto's van de camper. Zou het weer zo'n mega groot ding zijn??

    Groetjes,
    Yvon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Welkom op deze site. Ik vind het leuk om met jullie mijn vakantie ervaringen in Australië te delen. Dit keer gaan we vrienden Down Under. Ik ben benieuwd wat we allemaal gaan meemaken. Ik hoop in ieder geval dat jullie er veel plezier aan beleven!

Actief sinds 06 Juli 2012
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 29276

Voorgaande reizen:

28 Juli 2017 - 28 Juli 2017

Van Cairns naar Melbourne

24 Maart 2015 - 18 April 2015

Van Chicago naar San Francisco

24 Maart 2013 - 08 April 2013

Van Chicago naar Los Angeles

Landen bezocht: