Een dag in Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu Een dag in Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu

Een dag in Chicago

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

26 Maart 2015 | Verenigde Staten, Chicago

Vannacht werd ik om 1.00 uur lokale tijd wakker. Niet zo gek als je bedenkt dat je bioritme nog staat ingesteld op de Nederlandse tijd. Gelukkig ben ik daarna toch weer in slaapgevallen tot ik wakker werd van de opstijgende vliegtuigen. Dat heb je als je zo dicht bij het vliegveld logeert. Na een Amerikaans ontbijt zijn we met de trein naar downtown Chicago gegaan. Een treinreis van zo'n drie kwartier. Chicago ligt prachtig aan het lake Michigan. In deze stad die in 1830 is ontstaan werden de wolkenkrabbers geboren. Historisch gezien is het de ultieme handelsstad ( vooral gezien de ligging) en vanuit hier werd het westen ontwikkeld. Wel heeft Chicago veel geleden onder de kredietcrisis waardoor nu een kwart van de bevolking onder de armoede grens leeft. Dit zie je ook wel aan de vele daklozen die je op straat ziet. En dat in die kou!! We zagen er zelf een met een lampenkap op zijn hoofd bij gebrek aan een muts. Ik zal een foto toevoegen. Ook stond er een man in een berenpak in een winkel. Of het de normaalste zaak van de wereld was...... Na heel wat winkelstraten doorgelopen te hebben zijn we naar de bekende Cloud Gate gegaan. Dit kunstwerk wordt ook wel de Chicago bean genoemd omdat het op een boon lijkt. Het is een kunstwerk van bijna 100 ton zwaar gemaakt van platen roestvrijstaal die zo gepolijst zijn dat je geen naden ziet. In dit kunstwerk zie je de skyline van Chicago in vervormd beeld. Echt gaaf hoor!! Verder hebben we het gebied "the loop"bezocht. The loop is zo genoemd omdat het omcirkeld wordt door een bovengrondse metro. Na nog een bak veel te slappe koffie zijn we weer met de trein richting hotel gegaan. We hebben vandaag weer veel indrukken opgedaan en veel gezien. En het weer viel mee. Morgen wordt sneeuw verwacht. We willen dan een rondleiding gaan doen in het stadion van de Chigago Bears want Michael helaas is er geen wedstrijd van de Chicago Bulls die we bij kunnen wonen!!! We hebben nog een dag Chicago voordat we vrijdag de camper op gaan halen. We hebben er zin in. Iedereen nog bedankt voor de leuke berichtjes en tot morgen.....

  • 26 Maart 2015 - 08:36

    Henk Van Noort:

    Ha Yvonne,

    Dank je wel voor het email bericht. Aart en ik zijn 2 jaar geleden alleen op het vliegveld van Chicago geweest. Dit is echt super de lux met vele mooie winkels.
    In de stad zelf zijn we niet in geweest omdat in 2013 ook bekend werd dat Chicago failliet werd verklaard.
    We hoorden allerlei spookverhalen dat de stad super onveilig en verloederd was. Je was zelfs niet zeker als er iets gebeurde dat de politie of ambulance zou arriveren in verband met de crisis. Geert Mak heeft in zijn boek "Reizen zonder John. Op zoek naar Amerika" ook hierover ook een geschreven. Erg interessant.
    Ik ben wel benieuwd hoe jullie de stad achteraf gaan ervaren. Je hebt wel een aantal leuke dingen uitgezocht. Ik wens jullie heel veel reisplezier en hoor graag wat jullie nog meer beleven.
    Sterkte met de kou!

    Groetjes,

    Henk

  • 26 Maart 2015 - 09:44

    Chriszzz:

    Dag toeristen,

    Even een reactie uit Groningen. Wat zijn jullie belevenissen toch bijzonder. Ik las over die lampenkap en dat berenpak en dacht.."huh" t zal toch niet? Nou wel inderdaad. Met een grote grijns en op het puntje van mijn stoel....wens ik jullie een fijne reis. Groetn uut Grunn.

  • 26 Maart 2015 - 15:39

    Henk Van Noort:

    Beste Yvonne,
    Nog even een korte aanvulling om mijn eerdere emailbericht. Je bent in nu Chicago en de stad die failliet was verklaard en waar ik was was Detroit (Motown-city). FOUTJE... dus volgens mij ben ik zelf aan vakantie toe!

    Groetjes,

    Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Welkom op deze site. Ik vind het leuk om met jullie mijn vakantie ervaringen in Australië te delen. Dit keer gaan we vrienden Down Under. Ik ben benieuwd wat we allemaal gaan meemaken. Ik hoop in ieder geval dat jullie er veel plezier aan beleven!

Actief sinds 06 Juli 2012
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 29277

Voorgaande reizen:

28 Juli 2017 - 28 Juli 2017

Van Cairns naar Melbourne

24 Maart 2015 - 18 April 2015

Van Chicago naar San Francisco

24 Maart 2013 - 08 April 2013

Van Chicago naar Los Angeles

Landen bezocht: