Van Indianapolis via Nashville naar Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu Van Indianapolis via Nashville naar Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu

Van Indianapolis via Nashville naar Memphis

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

29 Maart 2015 | Verenigde Staten, Memphis

Toen ik eergisteravond naar bed wilde gaan dacht ik dat ik in een vrieskist moest gaan slapen, zo ontzettend koud was het in de camper. We hadden al problemen met de kachel en nu blies hij alleen maar koude lucht. Ook buiten was het ontzettend koud. Het ging steeds meer op expeditie Poolcirkel lijken. De dubbele dekbedden konden ons amper warm houden. Gelukkig hadden we gisterochtend wel een warme douche, dat maakte een hoop goed. Ik belde zodra het kon met het camperverhuurbedrijf. Zij gaven aan dat we een elektrisch kacheltje konden kopen en de camper maandag bij een erkend bedrijf konden laten repareren. We gingen maar op weg naar Nashville. Tussen de middag stopten we even bij een grote supermarkt om daar bij Subway een broodje te halen. Ik was de enige klant in dit gedeelte van de supermarkt. De medewerkster keek me een beetje wazig aan als ik mijn bestelling probeer duidelijk te maken. Ze loopt weg om te bellen. Zou ze voor een tolk bellen omdat ze mijn Louis van Gaal Engels niet helemaal begrijpt? Even later komt ze terug en gaat ze het broodje snijden. Ik vraag nog wat aan haar, ze kijkt me weer wazig aan en ineens zie ik haar ogen wegdraaien. Ze valt achterover en haar hoofd hoor ik keihard op de stenen vloer terecht komen. We schrikken ons echt rot. Daar ligt ze dan bewusteloos op de grond. Wij gelijk om hulp roepen natuurlijk en binnen no time komen overal hulpverleners vandaan. Zij bekommeren zich verder over haar, maar met mijn broodje kwam het niet meer goed!!! Even voor 17.00 uur kwamen we gisteren in Nashville aan. Omdat het nog vroeg was gingen we nog even naar een groot winkelcentrum waar ze een geweldig aquarium restaurant hebben. Tegenover het winkelcentrum ligt het legendarische "Grand Ole Opry House". Dit is een muziektempel waar alle grote Country en Western zangers hebben opgetreden. Ook Dolly Parton en Kenny Rodgers traden hier op. Het viel ons op dat het er mega druk was. En nieuwsgierig als ze zijn gingen we erop af. Er bleek een grote show te zijn met allerlei bekend country en Western artiesten zoals Larry Gatlin en John Conlee ( nooit van gehoord....). Toch maar even vragen of ze nog kaartjes hebben. En wat blijkt: iemand heeft zijn kaartjes niet opgehaald en wij mogen die gratis hebben!! We zijn toen snel naar de camping gereden om een plaatsje uit te zoeken en daarna weer snel terug voor de show. De show was een bijzondere ervaring, echt Nashville. De show bevatte een hoog Willy Nelson gehalte met veel bijzondere toeschouwers. Maar de sfeer was bijzonder gezellig en gemoedelijk. Ik zal foto's bijvoegen als dat lukt, want inmiddels zijn we vanmorgen vanuit Nashville vertrokken en nu geland op een kleine eenvoudige familie camping 100 kilometer voorbij Memphis. We hebben verbinding maar deze is niet top. We zijn nu in de staat Missisippi. Ene Larry hier op de camping schiet iedereen te hulp en iedere keer als hij in zijn wagentje langs rijdt zwaait hij hartelijk naar ons. Het weer ins inmiddels een stuk beter gelukkig. Gisteren had ik geen internet dus vandaar dat mijn verslag een dag te laat is! Iedereen nog bedankt voor de reacties. Morgen gaan we richting de authentieke plantagehuizen in Natchez. Ben benieuwd. Oja Inge, de reden dat je in je auto moet blijven zitten als de politie je aanhoudt is omdat de politie anders direct het wapen trekt en dat willen we natuurlijk niet! Groetjes en hopelijk tot morgen. Yvon
.

  • 30 Maart 2015 - 08:46

    Henk Van Noort:

    Hallo Yvonne en Ron,

    Gefelciteerd nog met jullie huwelijksdag. Ik moest wel vreselijk lachen Yvonne hoe je één en ander verwoord. Zo'n broodjesverhaal. Ik zie dat helemaal voor me.
    Amerika is een westersland waar het verschil tussen "the haves" en "the haves not" is daar duidelijk zichtbaar is. Wanneer je met Amerikanen daar over spreekt hoor je hun vaak dat zeggen dat ieder verantwoordelijk is voor hun eigen geluk. Gelukkig ben in daarom nog steeds trots op ons land en onze zorgstaat alleen is de vraag hoe het systeem financieel nog houdbaar is en blijft.
    Ik benieuwd naar jullie ervaringen van de zgn. plantagehuizen.
    Veel plezier daar :-)

    Groetjes,

    Henk

  • 30 Maart 2015 - 09:06

    Marjolein:

    Hi Yvonne,

    wat ontzettend leuk om zo je reis te volgen. Had wel medelijden met jullie met die kou, en dan ook nog een kachel die alleen koude lucht blaast. Voelde het hier bjina.

    tja en je vrouw van het broodje: mooi verhaal weer, het zou zomaar hier op de zaak kunnen gebeuren :-)

    Veel plezier nog verder, met betere temperaturen.

    Groetjes,
    Marjolein

  • 30 Maart 2015 - 14:58

    Yvonne Van Driel:

    Hoi Ron en Yvon,

    Leuk om jullie belevenissen te lezen. En inderdaad nog gefeliciteerd met jullie trouwdag!! Wat een armoede zeg, die kou. Hopelijk wordt de camper snel gemaakt. Het weer hier worden we ook niet vrolijk van.....kou, wind en regen helaas.
    Las op internet dat jullie in Natchez vooral moeten gaan kijken naar het plantagehuis Longwood, maar dat zal je vast wel weten. Ziet er prachtig uit!
    Ben weer benieuwd naar het volgende verslag. En Yvon, doe je aan de andere kant van de wereld ook nog aan hardlopen??

    Groetjes weer, Yvon

  • 30 Maart 2015 - 16:48

    Harry En Ali:

    Zojuist hebben we het reisverslag gelezen ( gisteren wel gemist ) en zijn jullie al weer bijna een week onderweg en hebben al het nodige gezien en meegemaakt! Vooral dat verhaal van de supermarkt is bizar. Trouwens wat leuk dat jullie die show in Grand Ole hebben gezien. De camper vind ik mooi en zo klein is hij ook niet lijkt mij. Rijdt hij wel lekker Ron? Misschien wat zuiniger in het verbruik. Wat het weer betreft is het nu wel warmer als het goed is en heb je de kachel misschien niet meer nodig. Is hij trouwens al gerepareerd? We zijn benieuwd wat jullie vandaag gedaan en gezien hebben en waar de reis morgen naar toe gaat. Hoeveel kilometers rijden jullie zo ongeveer per dag? In ieder geval een goede reis en de groeten.

    Harry en Ali

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Welkom op deze site. Ik vind het leuk om met jullie mijn vakantie ervaringen in Australië te delen. Dit keer gaan we vrienden Down Under. Ik ben benieuwd wat we allemaal gaan meemaken. Ik hoop in ieder geval dat jullie er veel plezier aan beleven!

Actief sinds 06 Juli 2012
Verslag gelezen: 781
Totaal aantal bezoekers 29289

Voorgaande reizen:

28 Juli 2017 - 28 Juli 2017

Van Cairns naar Melbourne

24 Maart 2015 - 18 April 2015

Van Chicago naar San Francisco

24 Maart 2013 - 08 April 2013

Van Chicago naar Los Angeles

Landen bezocht: