Van Grenada naar Natchez - Reisverslag uit Natchez, Verenigde Staten van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu Van Grenada naar Natchez - Reisverslag uit Natchez, Verenigde Staten van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu

Van Grenada naar Natchez

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

31 Maart 2015 | Verenigde Staten, Natchez

Na een regenachtige nacht worden we vanmorgen wakker met het zonnetje. Even snel een ontbijtje nuttigen en dan gaan we op weg naar Natchez. We hebben inmiddels in 3 dagen ongeveer 1350 km gereden. De camper zuipt wel benzine ( rijdt 1 op 5) waardoor we dagelijks moeten tanken. Omdat het op de weg ligt gaan we via Vicksburg. Hier vonden tijdens de burgeroorlog veel gevechten tussen het noorden en zuiden plaats. Uiteindelijk was er in 1863 het beleg van Vicksburg. Er is hier een enorme begraafplaats en een groot militair park. Daarna rijden we door Natchez. We rijden via een soort B weg. Het is echt een prachtige route waarbij we door een dorpje komen waar de tijd lijkt stilgestaan te hebben. Alles is ook erg groen. Het ziet er prachtig uit. 'S middags komen we in Natchez aan. Natchez is een oude nederzetting aan de Mississipi. Hierdoor was de grond erg vruchtbaar en waren er veel katoenplantages. Veel slavernij dus en veel mooie plantage huizen die ze hier Antebellum noemen. Er zijn er veel van bewaard gebleven die we graag willen zien. We gaan eerst naar het visitorcentre om een route op te halen. " Kun je de route ook lopen" vraag ik aan een dame achter de balie. " Ja zou kunnen maar er rijden busjes hoor". Amerikanen lopen namelijk niet graag. Wij gaan gewoon lopen. De temperatuur is inmiddels gestegen tot 27 graden. Een bijzonder verschil met een paar dagen geleden toen het nog dik onder nul was. De kachel hebben we inderdaad niet meer nodig Harry! We volgen een rondleiding in Stantonhall. Een prachtig huis dat in 1857 is gebouwd voor katoen magnaat Frederick Stanton. De inrichting was bijzonder mooi met marmer dat hij uit Italië had laten overkomen. Het toont wel hoe rijk de slavenbezitters waren. Na nog een aantal mooie plantage huizen gezien te hebben zijn we op zoek gegaan naar een camping. We zitten nu op een kleine camping net onder Natchez. We raakten net in gesprek met Amerikanen die achter ons staan en een enorme Camper hebben. Ze vertelden ons dat deze bus nu hun huis is. Toen ze 8 jaar geleden met pensioen gingen verkochten ze hun huis in Chicago en kochten ze deze bus. Ze trekken nu door Amerika en blijven ergens langer staan als ze het bevalt. Wat een leventje zeg...... Na een heerlijke magnetron maaltijd en een bakkie koffie is het weer bedtijd. Nog bedankt voor de leuke berichtjes!! Morgen gaan we opweg naar New Orleans. Ongeveer 259 km, dus dat is goed te doen. De verbinding is weer vreselijk dus foto's uploaden zal waarschijnlijk niet lukken. Die houden jullie dan te goed. Lieve groetjes en tot morgen. Yvon

• 31 Maart 2015 - 13:06

Chriszz:

Dag Yvonne en Ron,

Als jullie dit lezen zijn jullie vast al NO kenners. De afkorting las ik op een forum. Hebben jullie ook door Bywater gelopen? Ik las dat het een erg gezellige hipster wijk is met leuke boetieks, fijne restaurants en jaja swingende clubs. En vanaf daar kun je makkelijk naar de Marigny lopen, wat ook zo'n gezellige wijk is! Ik ben geen kenner hoor maar las erover. Jullie zijn na al die wandelingen bijna door de zool?
    Grinnik

• 31 Maart 2015 - 13:10

Chriszz:

Na het einde van mijn bericht mist. Hartelijke groet uit Groningen.
    Christel.