Van New Orleans naar Viton - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu Van New Orleans naar Viton - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu

Van New Orleans naar Viton

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

03 April 2015 | Verenigde Staten, Houston

Na een enerverende dag zijn we vanavond in Vinton aangekomen. Vinton is een klein stadje net voor de grens met de staat Texas. We hebben een fijn plekje en het sanitair is gelukkig prima. Vanmorgen hebben we eerst afscheid genomen van onze Duitse vrienden die we al sinds ons vertrek uit Chicago steeds zijn tegen gekomen, zo toevallig!. Zij spreken amper Engels en wij niet zo goed Duits. We communiceren daarom in half Engels half Duits en met handen en voeten,maar we begrijpen elkaar. Omdat zij straks een andere richting uitgaan zullen we elkaar niet meer zien. Daarna hebben we nog even afscheid genomen van onze Amerikaanse buurman die uit Texas komt en zo vreselijk aardig is. Dan vertrekken we. Het is een zeer bijzondere rit omdat we voornamelijk door moerasgebieden reizen op een snelweg die op betonnen palen staat en er dwars doorheen loopt. Na een aantal uur slaan we af naar Breaux Bridge. Een plaats aan een meer en moerasgebieden waar wij een swamp tour willen maken. Dit is een tour door een moerasachtig gebied. Gelukkig kunnen we nog mee met de tour van 14.00 uur. We worden ontvangen door een aantal natuurliefhebbers die deze tochten organiseren. Met een boot vol en een geweldige gids gaan we op pad. De tour is echt geweldig. We komen heel bijzondere vogels, schildpadden en inderdaad ook krokodillen tegen waar we heel dicht langs varen. De gids vertelt vol vuur over al het wildlife in dit gebied en ik hang aan zijn lippen. Ik zal proberen of ik wat foto's kan uploadenwant je moet het echt zien! Na de tour gaan we nog even langs de Wallmart voor boodschappen. Hierna rijden we nog een uurtje totdat we op deze camping terecht kwamen. Morgen gaan we naar Houston en daar de NASA bezoeken. Ben benieuwd!! Henk nog bedankt voor je leuke reactie, de Amerikanen zijn inderdaad allemaal zeel makkelijk benaderbaar. Ze spreken je ook zelf makkelijk aan. Dat is echt prettig. En Yvon, van hardlopen is het nog niet gekomen. Klinkt gek, maar ik heb er nog geen tijd voor gehad. Iedereen de groetjes en hopelijk tot morgen. Yvon p.s. Ik heb ook nog wat foto's van gisteren bijgevoegd.

  • 03 April 2015 - 10:41

    Freya:

    Hallo Yvonne en Ron,

    Zo leuk om elke dat je verslag te lezen. De tour door het moeras ziet er heel indrukwekkend uit.
    Veel plezier nog verder en geniet lekker van deze mooie reis.

    Als je terug bent nodig ik je uit voor een high tea voor mijn verjaardag. Hoop dat we dan snel iets af kunnen spreken.

    Groetjes,
    Freya



  • 03 April 2015 - 12:46

    Sandra:

    Hoi Yvon en Ron,

    Wat een indrukwekkende reis he? en wat een avonturen allemaal! iets om nooit meer te vergeten, denk ik! Alleen zou ik die reuze kruisspin geen toegang tot mijn herinneringen geven hoor! haha.

    Die moerastocht is volgens mij héél indrukwekkend, die foto met die krokodil zou zomaar een fragment uit de film "Crocodile Dundee" kunnen zijn! En die bomen,.....zo mysterieus!! Heeft Ron nog aan de lianen geslingerd? Zie dat al voor me hoor,.... Ron in een lendedoekje met tijgerprint. die "Jane" komt redden uit de bek van een uitgehongerde krokodil! haha

    New Orleans klinkt inderdaad als een hele bijzondere stad, lijkt me heerlijk wanneer de "jazzklanken" je tegemoet komen vanuit één van de gezellige cafeetjes!

    Fijn dat jullie zo genieten van deze reis, maar,..........we zijn er nog niet! Ik heb het gevoel dat we nog heel wat bijzondere belevenissen en en indrukwekkende gebeurtenissen te horen zullen krijgen!
    Ik geniet in ieder geval van jullie reisverslagen en kijk er iedere dag naar uit er weer één te lezen!

    Hele fijne reis nog en een dikke kus van jullie (schoon)zus XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Welkom op deze site. Ik vind het leuk om met jullie mijn vakantie ervaringen in Australië te delen. Dit keer gaan we vrienden Down Under. Ik ben benieuwd wat we allemaal gaan meemaken. Ik hoop in ieder geval dat jullie er veel plezier aan beleven!

Actief sinds 06 Juli 2012
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 29285

Voorgaande reizen:

28 Juli 2017 - 28 Juli 2017

Van Cairns naar Melbourne

24 Maart 2015 - 18 April 2015

Van Chicago naar San Francisco

24 Maart 2013 - 08 April 2013

Van Chicago naar Los Angeles

Landen bezocht: