Van Tucumcari naar Albuquerque - Reisverslag uit Albuquerque, Verenigde Staten van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu Van Tucumcari naar Albuquerque - Reisverslag uit Albuquerque, Verenigde Staten van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu

Van Tucumcari naar Albuquerque

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

07 April 2015 | Verenigde Staten, Albuquerque

De camping in Tucumcari waar we gisteren stonden was een fijne camping. Schoon en aardige beheerders. Daarnaast hadden we een heerlijk plekje. Toch was het vanmorgen na het paasontbijtje weer tijd om te gaan. We gingen richting Albuquerque. De vorige keer reden we hier langs en nu wilden we deze zeer oude stad toch bezoeken. Ook is hier de hoogste kabelbaan van Amerika die je op een hoogte 3113 meter over de ruige bergen naar een uitkijk platform brengt. Ron wilde hier graag in maar ik zou pas beslissen als ik eerst eens had gekeken hoe het er allemaal uitzag. Na een flinke rit door uitgestrekt gebied en bergen kwamen we rond het middaguur in Albuquerque aan. We hadden een camping aan de rand van het centrum uitgezocht. Een aardige mevrouw vertelde ons dat de kabelbaan niet werkte wegens de harde wind die er vandaag stond. Ron balen en ik best opgelucht. Nadat we even op de camping gegeten hadden zijn we met de camper naar Old Town gegaan. Albuquerque werd van 1100 tot 1300 na Chr. door indianen bewoont. Later werd er door Spaanse kolonisten een stad gesticht. De Old Town is het oudste gedeelte van de stad. Er zij allerlei leuke straatjes met pleintjes en winkeltjes. Echt heel leuk. Op het pleintje stuitten we op een bruidspaar dat in de echt werd verbonden. De bruid was wel iets te vaak bij de Mac Donalds geweest!!! Daarna zijn we op advies van de dame van het visitorcentre een stuk oude route 66 gaan rijden dat dwars door de stad loopt en nog veel oude garages en benzine stations uit die tijd heeft. Uiteraard kon aan het einde van de middag een bezoekje aan de grote supermarkt niet uitblijven. Wat opvalt is dat de aan de muur een soort fotocollage hangt met helden. Je ziet dan allerlei foto's van politie agenten en militairen. Laatst kwamen we langs een camping waarstond dat het voor militairen gratis was. Ja wat dat betreft tel je vooral in Amerika mee als je een uniform draagt. Ook hangen veel Amerikanen hier hun vlag aan de camper. Helaas hebben wij onze vlag niet meegenomen. Maar ze zijn wel stuk voor stuk allemaal even vriendelijk en knopen steeds spontaan een praatje met je aan. Wel gezellig! Morgen gaan we richting Flagstaff. Het plan om via Denver te rijden hebben we gewijzigd omdat er in de gebieden rond Denver nog veel sneeuw ligt. We hebben eigenlijk geen zin meer in die kou, dus blijven we toch een stuk zuidelijker. Iedereen nog bedankt voor de leuke reacties!!! Tot morgen Yvon

• 07 April 2015 - 08:11

Linda:

Hoi Yvon en Ron,

Superleuk om jullie belevenissen te lezen, ik ervaar het thuis zo mee. Kijk uit naar de verslagen. Wens jullie een fijne tijd!

groetjes, Linda