Van Albuquerque naar Kingman - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu Van Albuquerque naar Kingman - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu

Van Albuquerque naar Kingman

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

08 April 2015 | Verenigde Staten, Kingman

Het weer is hier vannacht nogal omgeslagen. Het waait echt heel hard. We hadden het vannacht zelfs koud. Jammer, want het was zo heerlijk gisteren! Vandaag hebben we een prachtige rit gehad waarbij we heel wat natuurschoon hebben gezien. Canyons, rotsen, tafelbergen en prachtige herten. We zitten inmiddels over de 3000 miles die we mochten rijden. Dat betekent flink bijbetalen als we de camper in San Fransisco gaan inleveren. Maar dat is voor later. Nu gewoon nog even genieten. We zijn inmiddels vanuit New Mexico in Arizona beland en zijn we weer door een tijdzone gegaan. Vroeger waren Arizona en New Mexico nog geen aparte staten. Dat gebeurde in 1912. Ze gingen toen ook pas politiek gezien tot de Verenigde Staten behoren. Het is een smeltkroes van de drie grote culturen in Amerika: De indiaanse, de Spaanse en de Anglo-Amerikaanse. We kwamen ook langs de plaats waar Geronimo(de leider van de Indianen) zich in 1886 heeft overgeven, wat het einde van de Indianenoorlogen betekende. Je ziet sowieso nog veel overblijfsels uit de Indianen tijd. Dit wordt ook vooral bewaard voor het toerisme omdat dit nu toch een belangrijke bron van inkomsten is geworden voor Arizona. Dat geldt trouwens ook voor alle nationale parken. Na diverse stops zijn we tegen de avond in Kingman aangekomen. Hier waren vroeger veel goudzoekers te vinden. Het ligt middenin de woestijn van Arizona. We hebben toch maar weer gekozen voor een KOA camping omdat dit toch de mooiste campings zijn. Het waait nog steeds behoorlijk en het is best nog fris, maar het belooft morgen beter te worden. We gaan dan richting Las Vegas. Alhoewel we hier eerder geweest zijn willen we het toch niet overslaan. Al is het maar om na al dat natuurschoon en die uitgestrektheid weer eens even de drukte in te gaan en een leuke show te pakken.
Viva las Vegas!, groetjes en tot morgen Yvon

Hè Linda en Henk bedankt voor jullie berichtjes!! Groetjes aan alle collega's en tot snel

• 08 April 2015 - 23:22

Harry:

Hallo Yvon en Ron,
    Het is nu bij ons 11uur 's avonds en we hebben zojuist het reisverslag gelezen en zagen dat jullie ook vandaag weer veel natuurschoon hebben gezien. Trouwens Yvon mijn geschiedeniskennis wordt zo door jou aardig aangevuld. Het einddoel San Francisco komt al aardig dichtbij maar eerst nog naar Las Vegas zag ik. Misschien kunnen jullie daar nog 'n gokje wagen en verdien je de extra kilometers of de hele reissom terug. Zou niet verkeerd zijn! We zijn benieuwd of jullie langs de kust naar San Francisco rijden of dat er een andere route gepland is. Hopelijk wordt het weer wat warmer voor de verdere reis.
    Nou wij gaan nu slapen, jullie moeten nog even wachten voordat je naar bed kunt!
    Groeten van Harry en Ali