Van Pomona naar Avila - Reisverslag uit San Luis Obispo, Verenigde Staten van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu Van Pomona naar Avila - Reisverslag uit San Luis Obispo, Verenigde Staten van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu

Van Pomona naar Avila

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

13 April 2015 | Verenigde Staten, San Luis Obispo

De camping in Pomona was prima, wel merk je dat in California alles ineens weer een stuk duurder is. Tankten we eerst voor ongeveer 2 dollar per gallon, is het hier ineens 3,80 per gallon! Ook de campings zijn hier het dubbele van wat we gewend waren. Dat neemt niet weg dat Calfornia wel de staat is die mij het meest aanspreekt. Het is hier echt prachtig. Veel groen, veel bergen en een aangename temperatuur. De reis vanuit Pomona langs de bergen van Hollywood en Beverly Hills was mooi. Rond vier uur kwamen we in Avila aan. Een klein gehucht vlak bij de kust. De camping was gisteren best vol maar vanmorgen vertrokken er toch weer een hoop mensen vanuit de camping. Omdat we vandaag een rustige dag wilden, slapen we hier vannacht nog een nachtje. Ron wilde vandaag rustig aan doen. Lekker een dag bij het zwembad, maar ik was vanmorgen tijdens het hardlopen ( goed hè Yvonne) een soort wandelpad tegengekomen dat je naar het stand ( Avilabeach) leidt. 5 kilometer heen en 5 kilometer terug. Dus niks rustig aan!! Het wandelpad heet de " Bob Jones trail" , ik noemde het al direct het Bob Ross' wandelpad. Het wandelpad is gemaakt uit eerbetoon aan Bob Jones , een inwoner die inmiddels is overleden maar zich altijd heeft ingezet voor de natuurschoon in Avila, inclusief de creek( rivier). Alleen stond de rivier helemaal droog. Dat geldt trouwens voor heel veel waters en meren hier. Er is ook sprake van enorme droogte in California. Het wandelpad was mooi, waarbij er allemaal bijzondere bomen langs de route stonden zoals een peperboom en een eucalyptus boom. We kwamen tenslotte aan bij het strand van Avila waar we even lekker hebben gezeten. Wat hier ook opvalt is dat fietsers bij gebrek aan fietspaden gewoon op de snelweg fietsen. Ook hebben ze hier allemaal een hond en soms wel meer dan een. De poedel staat met stip op nummer 1!!. Morgen gaan we verder op de mooie kustweg richting San Fransisco. Een weg langs grillige en hoge rotsen. We willen morgen rijden naar een camping in Big Sur. Deze camping ligt aan de rivier de big sur en heeft van die hele hoge redwood trees. Ben benieuwd!! Ja Michael voor jullie gaat de Amerika trip ook opschieten!! Maar we zien elkaar voor die tijd nog. Lieve groet Yvon

• 13 April 2015 - 23:23

Harry:

Hallo Ron en Yvon,
    Weer bedankt voor het reisverslag. Het gaat nu toch wel opschieten voor jullie nu het einde van de geweldige reis dwars door de States in zicht komt. Morgen (dinsdag) is het al weer 3 weken geleden dat jullie vertrokken uit Nederland. We zijn benieuwd wanneer de aankomst is in San Francisco en wanneer de camper ingeleverd moet worden. Het zal best wel vreemd zijn want tenslotte heb je toch enkele weken in de camper geleefd. Trouwens blijven jullie nog wat langer in San Francisco?
    Zo te zien op de foto's is het mooi weer in California. We lezen wel wanneer de terugvlucht naar Nederland plaats vind. In ieder geval nog een paar fijne dagen en de hartelijke groeten.
    Harry en Ali