Tweede dag Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu Tweede dag Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu

Tweede dag Dubai

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

17 Oktober 2017 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Vanmorgen werden we al om 8 uur opgehaald voor een toer door Dubai. Wij dus weer lekker vroeg het busje in voor een stadstoer.....De gids genaamd Parta was dit keer van Pakistaanse afkomst want behalve Indiërs wonen en werken hier ook veel Pakistanen en Filipijnen. Van de totale bevolking van Dubai, en dat zijn er ongeveer 2,5 miljoen bestaat er slechts 20% uit locals, de Arabieren. Gewerkt wordt er alleen door de Allochtonen en expats gaf onze vorige gids Mohammed al aan. De Arabieren werken niet maar genieten vooral van hun luxe huizen!!! Je merkt echt duidelijk dat de Arabieren het hier voor het zeggen hebben en de allochtonen duidelijk ondergeschikt zijn. Soms best wel bizar om te ervaren.

We reden naar het nieuwe Dubai en de gids bracht ons als eerste bij de Burj Al Arab, het bekende 7 sterren hotel van Dubai dat bij het strand staat en waar je hotelkamers kunt boeken met 2 verdiepingen! En waar natuurlijk Tom Cruise allerlei gevaarlijke capriolen uithaalde voor de film mission impossible......Na wat mooie plaatjes genomen te hebben reden we langs een grote Moskee. Niet zo bijzonder als je in Rotterdam werkt!
De zon werd alweer lekker warm en het was inmiddels 37 graden. Pfffff
We hebben daarna in een traditionele boot het water over gestoken en een Souk bezocht. Je hebt in de oude stad van Dubai veel souks. Souks zijn Arabische markten in nauwe straatjes waar ze van en nog wat verkopen zoals sieraden, stoffen, allerlei lelijke souvenirs en heel veel kruiden en specerijen. Van deze handel leefde ze in Dubai vooral voordat ze in de jaren 60 olie in de grond ontdekten!! Je komt echt in aan andere wereld terecht en hebt het gevoel in een drukke straat in Marrakesh te zijn. Uiteraard probeerde ze ons weer van alles aan te smeren want je valt natuurlijk wel op hier in je korte broek.

Nadat we de gids zover hadden gekregen om ons bij de grootste shopping mall van Dubai af te zetten in het nieuwe gedeelte van de stad, hebben we hier nog een tijdje doorgebracht. Prima temperatuurtje in de mall, even afkoelen!
Hier heb ik in ieder geval genoten van de geweldige maar veel te dure schoenen die ze verkopen. Daarna nog wat foto's van het hoogste gebouw van De wereld genomen, de Burj Khalifa, 800 meter hoog en vernoemd naar de president van de Verenigde Arabische Emiraten, echt een prachtig gebouw. Toen met de onbemande metro ( weer een belevenis op zich ) terug naar het hotel. Stuk beter als met het busje in het vreselijk drukke verkeer. Na een verfrissende douche zijn we s'avonds de Indische wijk ingegaan om op zoek te gaan naar een plaatselijk eettentje. Een gezellige drukte hier want de mensen leven hier vooral op straat....
Ik vermoed dat dit in het rijke gedeelte van Dubai anders is.
We kwamen uiteindelijk bij een gezellig Indisch restaurantje terecht waar volgens mij weinig toeristen komen want we vielen nogal op tussen al die Indiërs....Toen Ron kip met rijst wilde bestellen, bleek dat we bij een vegetarisch restaurant beland waren.... Dan maar wat anders kiezen van een onleesbare menukaart. Bij veel van wat ik wilde bestellen gaf de ober aan dat het geen goede keus was omdat het wellicht veel te kruidig voor mij was!!! Uiteindelijk toch heerlijk gegeten voor slechts 28 euro met 4 personen!
Na weer een vermoeiende dag, toch nog even de koffers gepakt omdat we morgenvroeg richting Sydney vliegen, Sydney here we come! We hebben er zin in!

Groetjes

• 17 Oktober 2017 - 08:41

Esther:

Wat een heerlijkheid daar, leuk om te lezen, heeel veeel plezier daar, en geniet! Liefs Esther

• 17 Oktober 2017 - 08:52

Henk:

Heel bijzonder zo'n stad. Het is bekend dat de allochtonen aldaar echt behandeld worden als een tweerangsmensen.
    Dank je wel voor het delen van je avonturen en mooie foto's.
    Fijne vlucht naar Sydney!

Groetjes,

Henk