Van Hervey Bay naar Birbie Island - Reisverslag uit Bribie Island, Australië van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu Van Hervey Bay naar Birbie Island - Reisverslag uit Bribie Island, Australië van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu

Van Hervey Bay naar Birbie Island

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

31 Oktober 2017 | Australië, Bribie Island

Gisteren vertrokken we rond 8 uur in de ochtend voor een tour naar Fraser Island voor een halve dag inclusief lunch. Ferry gepland om 14.00 uur terug. Even Debra van het motel gedag gezegd en toen richting de veerboot. De overtocht duurde zo’n drie kwartier. Op het eiland aangekomen besloten we om aan een strand en mangrove tocht mee te doen met ranger Jessica. Deze tocht viel nogal tegen want we hebben in dat uur slechts 500 meter afgelegd omdat Jessica nogal breed van stof was en kon blijven vertellen over 1 klein krabje.

We zouden terug kunnen lopen via het bos; bij de pijl omhoog, naar het uitkijkpunt en dan terug naar beneden naar het restaurant waar we zouden lunchen. Dat ging even anders dan gepland......Het was inmiddels midden op de dag en zeker ruim 30 graden, erg warm dus. Bij het uitkijkpunt zijn we zoals nu blijkt verkeerd gelopen want we kwamen maar niet bij het restaurant waar we zouden lunchen. We bleven maar lopen en lopen, maar geen restaurant!
We waren verdwaald... op Fraser Island...hebben wij weer!!!
Uiteindelijk zagen we appartementen. Ik ben maar gaan roepen tot er iemand naar buiten kwam. Het bleek een schoonmaakster, miss Bouquet te zijn. Toen ze zei dat we zeker nog een half uur moesten lopen!! om bij ons lunchadres te komen zakte de moed ons in de schoenen......Gelukkig wilde Miss Bouquet ons met de auto wel wegbrengen. Hiervoor moest ze twee keer rijden want er konden maar 2 passagiers per keer mee. Wat waren Yvonne en ik blij want nog een half uur was echt vreselijk geweest.....Yvonne en ik hebben haar als bedankje een zoen op de wang gegeven, zo blij waren we. Ook hebben we nog een foto van haar genomen!
De koude drankjes en lunch hielpen wel om even bij te komen. Daarna was het weer tijd voor de veerboot!

Daarna weer in de auto op weg naar ons volgende motel op Bribie Island. De reis ging voorspoedig alleen de ingang van het motel vinden was wat lastiger. Uiteindelijk bleek dat we eerst een trap op moesten en dat het motel boven wat winkels zat. Kamers eenvoudig maar schoon. Het continentaal ontbijt is weer een ander verhaal.....Het bestond uit een zak brood dat al op de aanrecht stond en wat pakjes jam erbij...ach we hebben het vanmorgen maar in de broodrooster gedaan en op de kamer gegeten.

Vandaag stond de Australia Zoo op het programma. De Zoo van wijlen Steve Irwin die helaas op 44 leeftijd overleed na een steek van een pijlstaart rog dwars door zijn hart. Zijn vrouw en kinderen zetten het gedachten goed van hun vader voort in deze werkelijk prachtige dierentuin waar we rond 10 uur aankwamen. Je komt in deze dierentuin echt heel dicht bij de dieren omdat je sommige mag aaien ( ja, ik heb echt een koala, slang en kangoeroe geaaid, jippie.....) en anderen van heel dichtbij kunt bekijken omdat ze gewoon rondlopen ( ringstaart maki’s, hagedissen...). Echt bijzonder. Er was ook een show met roofvogels (stukken beter dan in Dubai), kaketoes en krokodillen! Henk je had gelijk dat dit echt de moeite waard is!

Na een dag vol indrukken gingen we rond 16.00 uur naar de uitgang.

Op terugweg nog even lang de Glass Mountains gegaan. Dit zijn een aantal puntige bergen ontstaan uit lava uitbarstingen en hun naam te danken hebben aan James Cook omdat hij ze op de torens bij Glasfabrieken in Engeland vond lijken.
Daarna even boodschapjes gedaan voor morgen omdat we dan een lange reisdag hebben van 745 km. We hebben de dag afgesloten bij de Mac..
Het duurde even voordat we bestelling compleet hadden ......waarschijnlijk was het de eerste dag van de jongen die ons hielp.....en dan internationale gasten moeten helpen...valt niet mee. We hopen voor hem dat hij toch mag blijven.

Na een fijne dag gaan we nu vroeg naar bed omdat we morgen al om 7 uur willen gaan rijden...

Diane, fijne vakantie in Namibië!

Groetjes

• 31 Oktober 2017 - 12:42

Astrid:

Leuk hoor Yvonne, heb ik ook allemaal gedaan..(alleen dat verdwalen niet, hahaha). Fraser Island, Australian Zoo.

Top!!!

• 31 Oktober 2017 - 19:23

Sandra:

Wat een avontuur op "Fraser Island"! Wel ontzettend aardig van Miss Bouguet om jullie weg te brengen. Zo te horen, uit je leuke verslagen, zijn de Australiërs waar jullie tot nu toe contact gehad hebben, erg vriendelijk en gastvrij! De Zoo waar jullie geweest zijn klinkt erg bijzonder, die kun je niet vergelijken met de Zoo's hier in Nederland! Hier zitten bijna alle dieren, helaas, in een vaak te kleine verblijfsruimte, alhoewel daar de laatste jaren wel wat verbetering in is gekomen, gelukkig! Er zullen daar wel veel toeristen komen, gezien de bekendheid van "What a beautiful snake!!" :)

Deze vakantie en de indrukken die je tot nu toe al hebt opgedaan, zullen jullie niet snel vergeten, denk ik.

Het is hier vandaag trouwens "Halloween", is al bijna net zo ingeburgerd als "Valentijnsdag"!
    Ik doe er zelf niets aan,....hou er ook niet van, maar het zou zomaar kunnen dat er vanavond opeens op mijn raam gebonkt wordt door jongeren hier in de buurt, ik zag vandaag al een aantal "enge" maskers voorbij komen!! haha

Goede reis morgen, en tot het volgende avontuur! ;)

Vind het iedere dag weer een feest om ze te lezen!

Liefs, San xx