Van Warrnambool naar Melbourne - Reisverslag uit Yarra Junction, Australië van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu Van Warrnambool naar Melbourne - Reisverslag uit Yarra Junction, Australië van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu

Van Warrnambool naar Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

08 November 2017 | Australië, Yarra Junction

Na een ontbijtje op de kamer namen we gisteren afscheid van Warrnambool om op weg te gaan naar de B 100, ook wel de Great Ocean Road. Een weg van 240 km langs de kust.
In 1919 is de aanleg begonnen door soldaten die van de Eerste Wereldoorlog terugkwamen. Ze bouwden eraan tot aan 1932. De Great Ocean Road werd gewijd aan de slachtoffers van de oorlog en is hierdoor het grootste oorlogsmonument voor slachtoffers uit de Eerste Wereldoorlog.
Het was een prachtige rit langs de kust met veel uitkijkpunten en met als hoogte punt natuurlijk de 12 apostelen waarvan er door de erosie nog maar 8 over zijn. Uiteraard heb ik ze uitgebreid op de fotogezet.

Bij het wegrijden van de parkeerplaats bij de 12 apostelen werden we ineens door een politie auto met zwaailichten staande gehouden....Michael had bij het wegrijden verkeerd voorgesorteerd....valt ook niet mee met dat links rijden.....maar de politie agente was onverbiddelijk, we kregen een bekeuring van 170 dollar......beetje flauw en ontzettend balen!!

Eind van de middag kwamen we bij ons hotel in Melbourne aan. Dit keer een groot hotel van Mercure met een mooie kamer op de 7e verdieping! Vlak naast het Albert park waarin het formule 1 circuit ligt......leuk voor Michael en Ron, beide grote formule 1 fans. Eerst even de spullen naar de kamers gebracht en daarna met de auto naar de St Kilda Pier om daar Pinguïns te spotten, er zouden daar honderden pinguïns zitten,.........helaas slechts 1 pinguïn gezien....dit hebben wij nu al de hele vakantie..maar ja, dat heb je met dieren, ze zijn niet te sturen.
Daarna even boodschapjes gedaan, wat gegeten in de buurt en ov kaarten gekocht, want reizen met ov is hier prettiger dan met de auto.

Vanmorgen vertrokken we met de tram naar het centrum voor een fietstour met gids. We vonden Freddy’s Bike Tours vrij snel en maakte kennis met Freddy, een relaxte Australiër. Om 11 uur gingen we met nog 4 anderen en Freddy op pad. Ik vind fietsen een fijne manier om een stad te leren kennen. Freddy nam ons mee naar bijzondere plaatsen en vertelde hier enthousiast over. Tussen de middag hebben we gezamenlijk geluncht bij een trendy zaakje en rond half 4 leverden we de fietsen voldaan weer in. Het was een zeer geslaagde tour! ( Voor suzanne, zal ik een foto met helm toevoegen.....)

Hierna zijn we naar de Eureka Tower geweest, de hoogste woontoren van het zuidelijk halfrond. Je bent binnen een paar seconden op de 88e verdieping en hebt dan uitzicht over heel Melbourne....echt prachtig ( zoals je al zei Diane...)
Teruglopend kwamen we langs een foodcourt met allerlei lekkere dingen, dit keer werd het noodles met kip en groente..... geschept op een papieren bordje en geserveerd met een plastic bestekje.
Flesje cola erbij........plaatsje zoeken....en we hadden een prima maaltijd...

Na het eten toch nog even de stad verder verkend om zoveel mogelijk cultuur op te snuiven en daarna weer met het trammetje naar het hotel. Ik moest even wennen aan Melbourne, maar vind het toch een fijne stad, misschien iets minder mooi en schoon dan Sydney, maar wel meer relaxed.

Morgen, gaan we shoppen! Dit hebben we nog niet echt gedaan deze vakantie, dus ik heb er wel zin in! Vrijdagavond vliegen we weer naar huis...achteraf zijn de vier weken vakantie echt omgevlogen! Ik heb in ieder geval ontzettend genoten...down under.

Groetjes en nog bedankt voor de reacties....en Astrid, ik weet niet of Philip Island nog in het programma gaat passen, maar we hebben in ieder geval toch 1 pinguïn gezien...

• 08 November 2017 - 12:34

Freya:

Jeetje Yvonne wat is dat snel gegaan. Dacht echt dat je nog een week weg bleef ha ha.
    Ik heb genoten van je leuke verslagen. Goede reis terug.

Groetjes,
    Freya

• 08 November 2017 - 17:13

Diane:

Melbourne is inderdaad een leuke en relaxte stad en goed herkenbaar voor de echte Neighbours fans (zoals As en ik!).

Tsja verkeersboetes die zijn niet mals Down Under. Ze hanteren ook een puntensysteem waardoor je bij meer overtredingen snel je rijbewijs kwijt kan raken.

Bij ons kwam er een aantal weken na thuiskomst nog een cadeautje (boete) met de post (maar gelukkig bleef het daarbij). Toch maar betaald want wie weet willen we nog een keer terug. Maar van de hoogte van de boetes (in ons geval $194,00 voor 8 kilometer te hard) word je niet echt blij. Gelukkig was het betaalproces wel goed geregeld via internet en MasterCard en konden we een fraaie (flits)foto met onze rentalcar bekijken.

Veel plezier met het shoppen, goede reis en tot volgende week.

Groet,
    Diane

• 08 November 2017 - 21:56

Yvonne :

Lieve P,

Ik heb genoten van jouw reisverhalen Die Eureka tower ga ik ook doen. Alvast een veilige en goede terugreis, wij bellen!

• 09 November 2017 - 09:25

Monique:

Goede reis terug!
    Toch fijn je volgende week weer terug te zien.

Monique
    xxx

• 09 November 2017 - 20:36

Tineke Plugge:

Hoi Yvonne,

Van je moeder heb ik alle verslagen doorgemaild gekregen.
    Ik heb ze allemaal vol bewondering gelezen.
    Wat hebben jullie een geweldige vakantie gehad, één om nooit meer te vergeten.
    Dat je elke avond zo"n uitgebreid verslag hebt geschreven, vind ik zò knap,
    petje af voor jou.
    Ik wens jullie een goede terugreis.