De eerste dag in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu De eerste dag in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu

De eerste dag in Dubai

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

15 Oktober 2017 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Eindelijk dan mijn eerste reisverslag. Het heeft even geduurd maar ik was gisterenavond echt te beroerd om een verslag te schrijven. Maar daarover straks meer.
Vrijdag om elf uur stonden onze buurtjes Ali en Harry klaar om ons naar Schiphol te brengen. Eindelijk gaan met onze vrienden Micheal en Yvonne via Dubai naar Australië. En voor het eerst ( en waarschijnlijk voor het laatst) vliegen we businessclass!
We zaten op de bovenste verdieping van het vliegtuig en werden met champagne ontvangen. We hadden enorme stoelen waar we zelfs een bed van konden maken en werden tijdens de reis verwend met chocola en nootjes. We konden ons eten kiezen van een menukaart, en als klap op de vuurpijl kregen we zelfs nog matrasjes uitgereikt om nog lekkerder te liggen.
Het vliegveld van Dubai was een belevenis op zich. We gingen met een onbemande metro naar de douane. Naast ons stond een rij met locals. Mannen in het wit en vrouwen zwart gesluierd. Ik vraag me toch af hoe de douaniers deze vrouwen herkennen. Na even zoeken hadden we het tranferbusje gevonden en om 1.30 waren we dan eindelijk in het hotel.
Het hotel bevindt zich in de oude wijk van Dubai. Het is een wijk waar voornamelijk Indiërs wonen die tegen een schamel loontje wel 12 uur per dag voor de Arabieren werken. Gisterenochtend zijn we eerst door deze wijk gaan wandelen. De warmte viel wel op ons want 36 graden is toch even wennen!! Na de wandeling waar we vooral steeds werden aangesproken om vooral handtassen en horloges te kopen, gingen we ons even verfrissen voor de middag excursie. We zouden naar de woestijn gaan voor een roofvogelshow, het meemaken van de zonsondergang en het hebben van een traditionele maaltijd inclusief buikdansshow. We werden opgehaald door Mohammed in een Toyota landcruiser. Mohammed was een aardige Indiër die ons tijdens de reis van alles vertelde over het leven in Dubai. Hij liet ons ook nog even het Paleis van de Sjeik zien met al zijn rijkdom. Bij de woestijn aangekomen liet hij de banden wat leeglopen om beter grip op het zand te hebben. Bij de roofvogelshow aangekomen, bleken er nog 49 landcruisers aan te komen vol met toeristen. Best commercieel dus!
Na een half uur in de bloedhete gewacht te hebben, zou eindelijk de roofvogelshow beginnen. Dit bleek echter een one bird show te zijn. Er was slechts 1 valk die 3 rondjes vloog, een opgegooide prooi pakte en toen was de show klaar. Had dus nog geen 5 minuten geduurd!
Hierna weer snel de auto in op naar de zonsondergang. We kregen echter eerst nog een tocht door de zandduinen. Dit hadden we niet verwacht. Het leek een soort Dakar rally en de auto vloog met een rot snelheid over de zandduinen en zandbergen. Na een kwartier was mijn gezicht zo wit als mijn witte gympen en ik werd steeds beroerder! Even later was ik mijn hele middagmaaltijd kwijt, zo misselijk was ik! De zonsondergang heb ik maar half beleefd en dat geldt ook voor de traditionele maaltijd op kussens en kleedjes inclusief buikdanseres. Pas op de terugreis begon ik me weer wat beter te voelen. Dus snel naar bed was het plan. Niets was minder waar want toen ik mijn telefoon met de wereldstekker wilde opladen hoorde ik een knal. Toen Ron het even later in de badkamer nogmaals probeerde kwam er zelfs een steekvlam uit het stopcontact. Gevolg: geen electriciteit meer! Op naar de receptie dan maar.... Gelukkig kwam er al snel een elektricien, die de boel weer gerepareerd heeft! De wereldstekker durf ik niet meer te gebruiken! Hierna toch eindelijk naar bed na een dag vol indrukken! Vandaag gaan we eerst een toer door de stad maken en daarna naar het rijke deel van Dubai!!
Groetjes Yvon




  • 15 Oktober 2017 - 17:12

    Michael Steffens:

    Alsof ik het zelf beleefd heb ;-)

  • 15 Oktober 2017 - 17:39

    Yvonne :

    Hoi wereldreizigster, Leuk om van jou te lezen, want ik wilde jou bellen om je een goede reis te wensen, maar ben dus te laat.... Geniet ervan! XXX

  • 16 Oktober 2017 - 07:42

    Astrid Van Der Spoel:

    Zo kort weg, en dan al zoveel beleven....

    Veel plezier nog!

    gr As

  • 16 Oktober 2017 - 07:53

    Aad:

    Hoi Yvonne,

    Salaam aleikum,
    Lache zo'n blog!
    Nou je hebt al een hoop meegemaakt zo'n eerste dag!!
    Dat beloofd wat haha, veel plezier in het rijke gedeelte.
    Misschien kan Ron een rondje maken in een Lamborghini ;-)

    Gr.
    Aad

  • 16 Oktober 2017 - 08:19

    Marjolein:

    Hi Yvonne,

    wat een leuk geschreven verslag. Ik had jullie gezichten wel willen zien toen jullie merkten wat de roofvogelshow inhield. Volgende keer een keer in Blijdorp gaan, een aanrader :-)
    Wel jammer dat je dan daarna zo ziek werd. Hopelijk voel je je nu weer helemaal top.
    Geniet ervan. Ik kijk uit naar het volgende verslag.

    Groetjes,
    Marjolein

  • 16 Oktober 2017 - 08:33

    Henk:

    Ha Yvonne,
    Wat een avontuur al zo'n eerste dag. Het comfort in zo'n vliegtuig lijkt me helemaal geweldig. Wat een verwennerij.
    Van zo'n vogelshow had je volgens mij meer van verwacht. Wel leuk om te lezen om een klein beetje kennis te maken met de cultuursaspecten.
    Naar dat je zo beroerd werd. Niet meer doen hoor :-)
    Ik kijk vol verwachting uit naar je volgende verslag.

    Groetjes,

    Henk

  • 16 Oktober 2017 - 08:40

    Freya Zwartewaalsloot:

    Hoi Yvonne,

    Wat een verhaal weer ha ha. Ik hoop dat de rest een beetje rustiger verloopt.
    Heel veel plezier verder en ik zie uit naar je volgende verslag.
    Groeten aan Ron.

    Groetjes,
    Freya

  • 16 Oktober 2017 - 09:02

    Linda:

    Hoi Yvonne,
    Dacht afgelopen vrijdag wel aan je maar vergat toch om je een fijne vakantie te wensen ... Sorry! Dus: wens je/jullie een hele fijne vakantie. Geniet ervan. Ik geniet mee van jouw verslagen. Superleuk om lezen!

    liefs, linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Welkom op deze site. Ik vind het leuk om met jullie mijn vakantie ervaringen in Australië te delen. Dit keer gaan we vrienden Down Under. Ik ben benieuwd wat we allemaal gaan meemaken. Ik hoop in ieder geval dat jullie er veel plezier aan beleven!

Actief sinds 06 Juli 2012
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 29339

Voorgaande reizen:

28 Juli 2017 - 28 Juli 2017

Van Cairns naar Melbourne

24 Maart 2015 - 18 April 2015

Van Chicago naar San Francisco

24 Maart 2013 - 08 April 2013

Van Chicago naar Los Angeles

Landen bezocht: