Van Lake Entrance naar Warrnambool - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu Van Lake Entrance naar Warrnambool - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu

Van Lake Entrance naar Warrnambool

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

06 November 2017 | Australië, Warrnambool

Gisterochtend werden we door de enthousiaste beheerder van ons motel hartelijk uitgezwaaid! We zouden via de Great Alpine Road naar het stadje Beechworth rijden. Een rit van ongeveer 380 km. Ik had voor de zekerheid een reistabletje ingenomen en dat was maar goed ook, want het was een prachtige weg, maar wel met geweldig veel bochten. Op 1500 meter kwamen we een skidorpje tegen. Totaal verlaten omdat het winterseizoen hier in juni, juli en augustus is. Wel gelukkig nog een hotel open voor wandelaars waar we een koffie break hielden en kort gewandeld hebben. Daarna nog verder de hoogte in...en ja hoor op 2000 meter hoogte resten sneeuw. Tuurlijk even een foto in de sneeuw en wat foto’s van de omgeving....en dan weer snel de auto in want warm is anders....

Eind van de middag kwamen we aan in Beechworth. Een oud goudzoekers stadje waarin de tijd lijkt te hebben stilgestaan. Het heeft veel weg van een western stadje. Je ziet ook overal de afbeelding van Ned Kelly, de meest beruchte crimineel uit de geschiedenis van Australië en zoon van een bekende goudzoeker uit de buurt. Hij werd door het gewone volk geëerd vanwege zijn verzet tegen het Britse gezag.

Vanmorgen weer om stipt negen uur vertrokken in de regen voor een rit van 520 km naar Warrnambool. Het was een vrij saaie rit door vlak gebied. Vanuit hier vertrekken we morgen voor de route naar Melbourne via de Great Ocean Road. De Great Ocean Road, is één van de meest bekende roadtrips door Australië. Niet in de laatste plaats vanwege de ’12 Apostles’, oftewel de twaalf apostelen waar we tijdens deze rit ongetwijfeld een stop gaan maken. De weg langs de kust is smal, hoog en bochtig, dus dat belooft wat!

In Warrnambool hebben we lekker gewandeld naar de kust, boodschapjes gedaan en wat gegeten.

Nu lekker naar bed voor de laatste grote trip morgen! Het einde van de reis komt nu echt in zicht.

Groetjes

• 07 November 2017 - 08:27

Henk:

Ha Yvonne,

Wat een afstanden hè daar in Australië en de verschillende weertypes maken Australië ook heel bijzonder.
    Ik lees iedere dag je reisverhalen en geniet op die manier lekker mee.
    Leuk hoor.

Groetjes,

Henk

• 07 November 2017 - 19:17

Diane:

Hallo Yvonne,

Heb genoten van je al je verslagen en ze met veel plezier en herkenning gelezen. Inmiddels flink wat kilometers verder en bezig met de laatste etappe(s). Waarschijnlijk heb je vandaag de 12 Apostles & The Great Ocean Road gezien. Dat vond ik een prachtige route.

Zag in mijn Australia Weather app dat het weer in Victoria aan de kust best oké lijkt. Zon, wolkje, niet veel wind en redelijke temperaturen. Voor Melbourne en omgeving is dat in deze tijd van het jaar niet slecht. Zelfs in hartje zomer komt het voor dat je 4 seizoenen in een etmaal meemaakt.

Als je nog naar Melbourne gaat dan is de Eureka tower een aanrader. Vanaf het skydeck heb je een mooi uitzicht op de stad en de omgeving.

Geniet van de laatste dagen Down Under & een goede terugreis (zal wel lukken met Emirates!).

Groet, Diane