Laatste dag Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu Laatste dag Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu

Laatste dag Sydney

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

19 Oktober 2017 | Australië, Sydney

Omdat Ron en ik toch wel het camping gevoel missen zijn we vanmorgen samen in het park gaan ontbijten. Eerst een stokbrood, beleg en melk gekocht en toen lekker op een bankje in de zon gaan zitten om dit op te eten. Echt fijn en het weer was er prima voor. Daarna zijn we naar de Apple store geweest om een nieuwe iPad te kopen. Die van mij heeft zo weinig geheugen dat ik er nu al geen foto’s meer op kwijt kan, en ik wil er nog wel heel wat foto’s op kunnen zetten. Daarnaast zijn ze hier ruim 100 euro goedkoper dan in Nederland, dus dan is de keuze snel gemaakt. Daarna nog even naar het Queen Victoria Building geweest. Dit is zonder twijfel een van de mooiste gebouwen van Sydney. Gebouwd in 1898 als de eerste levensmiddelenzaak van Sydney. Aan het plafond hangt de Royal Clock die ieder uur luidt, echt een prachtig ding!

Tegen het middag uur hadden we met Michael en Yvonne afgesproken om naar Bondi beach te gaan en daar de kust wandeling naar Coogee beach te maken. Het is een wandeling van ongeveer 6 kilometer die je in zo’n twee uur kunt lopen als je niet stopt, maar dat zou zonde zijn omdat er veel mooie uitzichtpunten zijn.
Dus wij met de stadsbus op naar Bondibeach! Het vervelende is dat de bussen geen scherm hebben met de haltes die gaan komen en er wordt ook niets omgeroepen, daarnaast staan de haltes ook niet op de bushaltes vermeld. Een zoekplaatje dus.......We zijn maar uitgestapt toen we het strand zagen en dat was de juiste beslissing omdat we al snel de wandelroute vonden!

Het was inderdaad een prachtige route met geweldige uitzichtpunten, maar ook met veel trappen en heuvels waardoor we toch halverwege even een koffie/cola stop hebben ingelast om daarna met volle moed en fris en fruitig weer door te gaan. Om een uur vier kwamen we bij het eindpunt van de wandelroute aan en zijn we met de plaatselijke bus weer terug naar het hotel gegaan.

Vanavond zijn we voor de laatste keer nog even de stad in geweest op zoek naar een eettentje. We zijn tenslotte beland bij een Aziatisch tentje en hebben genoten van rijst met kip ( alleen niet met stokjes gegeten hoor, is zo lastig met rijst). Er zitten ontzettend veel Aziatische eetzaakjes in het centrum, maar er zijn ook veel Aziaten in Sydney!! Lange tijd werden uitsluitend blanke Europeanen toegelaten in Australië, maar sinds de jaren 80 is de instroom van Aziaten sterk toegenomen.......en dat is echt te merken.

Nu weer de spullen pakken want morgen vroeg gaan we weer vliegen. Nu richting Cairns. We hoorden dat het daar vreselijk regent en onweert op het moment dus dat is wat minder.....
Ik hou jullie op de hoogte.

• 19 Oktober 2017 - 13:12

Freya:

Wat is het toch leuk om je verslagen te lezen. Fijne vliegreis naar Cairns en ik hoop dat het weer mee valt.

Groetjes,
    Freya

• 19 Oktober 2017 - 15:00

Henk:

Altijd leuk een nieuwe iPad te kopen zeker met een aardige korting. Wij zijn ook in het Queen Victoria Building geweest, een mooie shopping experience. Erg leuk om jullie ervaringen te lezen.
    Hopelijk klaart het weer in Cairns op.

Have fun!

Henk

• 19 Oktober 2017 - 19:20

Diane:

Leuk om jullie belevenissen in Dubai en Sydney te lezen. Sydney is inderdaad een superleuke en gezellige stad. En nu op naar Queensland. Tsja, Cairns en regen.... het is er niet voor niets zo mooi groen! Veel plezier en geniet.

• 20 Oktober 2017 - 20:04

Liesbeth:

Hi Yvon, Voor alle foto's is een nw Ipad uiteraard een goed idee, toch stel er gebeurt iets onderweg, ben je wellicht foto's kwijt. Wij sturen vaak alvast een we-transfer met voorraadje foto's naar huis ter zekerheid. Ook via gmail kun je veel foto's mailen aan jezelf.
    Mooie reis verder gewenst!