Derde dag Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu Derde dag Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu

Derde dag Cairns

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

22 Oktober 2017 | Australië, Cairns

Vandaag was het dan zover!! Eindelijk naar het Great barrierreef. Dit Reef is het grootste koraalrif ter wereld. Het bestaat uit wel bijna 3000 riffen en behoort tot het wereld erfgoed van UNESCO.
Vanuit de haven van Cairns vertrekken iedere dag enorm veel schepen met toeristen richting het rif om hier te duiken of snorkelen. Echt een toeristische trekpleister dus! Wij hadden een trip geboekt op het schip de silverswift. Michael heeft zijn duikbrevet en zou dus gaan duiken en wij gaan snorkelen. Vanmorgen om 8 uur waren we bij de boot. Met de wagenziekte in Dubai nog in mijn achterhoofd, had ik nu maar een prima-tour ingenomen. Op de boot waren ongeveer 50 deelnemers en behoorlijk wat begeleiders. We zouden 3 snorkel en duikstops krijgen. Na ongeveer een uur varen en een briefing door de begeleiders kwamen we op de eerste stop aan en konden we eindelijk aan het eerste snorkelavontuur beginnen.

Dit viel behoorlijk tegen omdat er een behoorlijke stroming stond waardoor het lastig was om weer bij de boot te komen. Daarnaast viel het aantal mooie vissen dat ik zag ook wel tegen! Toen Ron weer op de boot kwam zag hij zo wit als een laken. Hij was al tijdens de reis door de golven niet lekker geworden en nu was het helemaal raak....zeeziek!! En hij was zeker niet de enige!
Gelukkig waren er zat kotszakjes aan boord en wonder boven wonder knapte hij daarna wel weer wat op.
Bij de tweede stop was het snorkelen een stuk prettiger! Geen stroming en veel mooie vissen gezien, ook enorme zeekomkommers. Ron is toch ook weer gaan snorkelen gelukkig.

De derde stop zijn Yvon en ik op de boot gebleven en alleen Ron en Michael nog het water in gegaan. Michael vertelde ons later over de vissen die hij allemaal heeft gezien op ongeveer 21 meter diepte. Hij wilde altijd al graag hier duiken en kan dit nu van zijn bucketlist schrappen! We zijn ongeveer 50 km uit de kust geweest en hebben de stops gemaakt bij het Moore Reef, Milan Reef en Flynn Reef.
Het was weer een bijzondere en niet te vergeten ervaring vandaag!

Morgen gaan we met de kabelbaan over het regenwoud!
Ben benieuwd hoe dat is.....
Nog bedankt voor de leuke berichtjes.

Groetjes

• 22 Oktober 2017 - 16:36

Yvonne Van Driel:

Hoi allemaal,
    Wat een mooie ervaringen weer. Gaaf hoor dat jullie bij het Great Barrierreef geweest zijn. Dit kunnen jullie weer mooi afstrepen van de lijst. Het koraalrif en alle vissen zien lijkt mij ook een geweldige ervaring. Morgen dus weer een stukje regenwoud zien....... Ben alweer benieuwd naar je volgende verslag.
    Geniet ervan!!

• 23 Oktober 2017 - 08:30

Marjolein:

Na een vrij weekend, vanmorgen op de zaak drie reisverslagen gelezen. Heerlijk hoor dit 'meereizen' op deze manier. Jullie maken een hoop mee. Op zich jammer van de regen, maar ook wel weer een ervaring, die warme douches buiten.

Veel plezier.

• 23 Oktober 2017 - 08:56

Henk :

Ha Yvonne,

Leuk hoor al die verslagen te lezen. Ik herken heel erg veel vanuit mijn eigen Australië vakantie. Het groot Barrière rif is wel een van de highlights.

Die kabelbaan over het subtropisch regenwoud is ook de moeite waard. Zeker leuk om te lezen is hoe de aanleg is gebeurd!.