Van Cairns naar Townville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu Van Cairns naar Townville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu

Van Cairns naar Townville

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

25 Oktober 2017 | Australië, Townsville

Gisteren hebben we een rustdag gehad. Best fijn nadat we er de afgelopen 10 dagen een flink tempo in hadden. Eerst een beetje uitgeslapen en daarna gewandeld door Cairns. Ron en ik vinden het echt een gezellig stadje. Een leuke boulevard met allerlei gratis faciliteiten zoals gas bak platen voor het bereiden van een maaltijd, een mooie waterspeeltuin voor kinderen en een prachtig openluchtzwembad (ze noemen het hier de Lagoon)met lifeguards, douches en toiletten. Echt geweldig!

Toen we door de stad liepen kwamen we ook twee dames tegen die aan het proberen waren een vleermuis uit de boom te halen. Er zijn hier ontzettend veel vleermuizen, ze hangen met velen in de bomen en maken ontzettend veel herrie. S’avonds zie je ze van de ene boom naar de ander boom vliegen. De dames vertelden dat ze deze vleermuis wilden vangen omdat het diertje gewond was, er zat een gat in zijn vleugel. Hoe ze dit ontdekt hadden........geen idee? Ze wilden het meenemen en weer terughangen als hij genezen was. Ze waren van een instantie die de gezondheid van diertjes in de gaten houdt. Bijzonder toch.....Nadat het gelukt was om het diertje te vangen deed ze hem heel liefdevol in een doekje. Uiteraard heb ik het diertje even gefotografeerd en zal ik de foto bijvoegen.

S’middags even boodschappen gedaan en de rest van de middag heerlijk bij het openlucht zwembad doorgebracht met een boek......

Nadat we vanmorgen uitgecheckt hebben zijn we richting Townsville gereden, onze nieuwe bestemming voor 1 nacht. We kwamen vooral langs suikerriet plantages en bananen plantages. Ik denk dat ze in dit gebied hier ook vooral van leven. Onderweg even een take away bakkie gehaald in een plaatselijk koffie tentje om op te drinken langs het strand. Daar stonden enorme bomen vol met mango’s. Er stond een bordje op dat deze bomen er door een familie in 1893 zijn geplant ter ere van de geboorte van hun kinderen. Uiteraard heb ik een aantal van de boom gevallen mango’s meegenomen voor eigen gebruik....

Vanmiddag kwamen we bij ons motel in Townsville aan, weer zo’n klein gezellig motel en weer op de begane grond, heerlijk! Even uitgepakt en daarna met ons busje de berg op voor prachtig uitzicht over de stad. De rest van de middag langs de boulevard gewandeld, wat gegeten en nog een gesprek gehad met een Belgische dame die ons aansprak omdat ze een bekende taal hoorde. Ze was lerares Frans en woonde nu 7 jaar in Australië. Ze had het erg naar haar zin in Australië.

Morgen vertrekken we richting Airlie Beach, bij de Whitsundayeilanden, ben benieuwd hoe het daar is....

Groetjes

En....Suzanne , fijn dat er nu duidelijkheid is over het woord “uitprinten”....hahah