Van Dubai naar Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu Van Dubai naar Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu

Van Dubai naar Sydney

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

17 Oktober 2017 | Australië, Sydney

Het was toch wel weer vroeg vanmorgen toen om half 6 de wekker ging! Snel even een douche pakken en daarna alle spullen weer bij elkaar zoeken om naar het vliegveld te gaan. We waren op tijd en konden na een ontbijt, nog even langs de winkeltjes struinen voordat we aan boord gingen. Micheal en Yvonne besloten alvast 4 sloffen sigaretten voor Joomay mee te nemen omdat dit misschien op de terugweg niet meer lukt en de sigaretten in Dubai erg goedkoop zijn.
We vertrokken ongeveer drie kwartier later dan gepland naar Sydney. Een vliegreis van 14 uur! In het vliegtuig moesten we alvast wat gegevens op een formulier voor de douane in Australië invullen. Zo kwamen Michael en Yvonne er achter dat ze slechts 1 pakje sigaretten per persoon mogen invoeren. Dat was toch wat meer dan de 40 pakjes die ze net hadden gekocht!! De sloffen moesten dus in Sydney de prullenbak in!

De reis ging prima. Ron en Michael hebben zich vermaakt in de lounge ( ik zal een foto bijvoegen)en Yvonne en ik hebben vooral documentaires gekeken. Slapen lukte helaas maar kort. Nu kijken wij wel eens naar het programma border security Melbourne en weten dus hoe streng de douane in Australie is. Hierdoor hadden wij ons op het ergste voorbereid en ingecalculeerd dat we wel enige tijd op het vliegveld zouden doorbrengen. Maar nee, het was de snelste douane passage ooit, want we stonden alle 4 zonder controle nog geen 10 minuten later in de aankomst hal! Vrij om Australië te ontdekken en voor niks 4 sloffen sigaretten weggegooid.......Wel met slaperige ogen want we zijn ineens 9 uur verder en hebben dus een nachtje overgeslagen.
Toen Michael op de passagiersstoel van het transferbusje wilde gaan zitten, kwam hij erachter dat hij een stuur voor zijn neus had. Even vergeten dat de bestuurders hier natuurlijk rechts zitten..........even wennen hoor!

Het hotel is prima alhoewel wij weer eens op een grote airco uitkijken. Na even een momentje voor onszelf, zijn we vanmiddag alvast Sydney gaan ontdekken. We wilden graag met de veerboot naar Manly. Je vaart dan langs het bekende Operahouse en Harbour bridge. Dus moesten we eerst even een soort Australische ov kaart zien aan te schaffen en opladen met Australische dollars......Dit ging vrij makkelijk. De bus laten stoppen ging wat lastiger want die reed ons zo voorbij! Ja, dat heb je als je bij de verkeerde bushalte staat!
Uiteindelijk waren we op de veerboot en hebben we genoten van ons uitzicht! Na een bakkie in Manly weer terug met de veerboot. Daarna nog even langs het Operahouse, dat ik van dichtbij best wel tegen vond vallen.
Na nog wat gewandeld en gegeten te hebben zijn we lopend teruggegaan naar het hotel.

Morgen gaan we Sydney per fiets verkennen, maar wat ik tot nu toe heb gezien bevalt me goed. De sfeer is erg vriendelijk en het weer is prima! ( zo'n 20 tot 23 graden). Nu lekker naar bed om wat slaap in te halen.
Nog bedankt voor alle reacties! Erg leuk om zo toch van jullie te horen op 17000 kilometer afstand.
Groetjes

• 17 Oktober 2017 - 13:39

Yvonne:

Hoi Yvon en reisgenoten,

Wij vinden het ontzettend leuk om jullie reisverslagen zo tussendoor te lezen, geweldig hoor.
    Heel veel plezier en geniet er lekker van!
    Grt,
    Joke, Gerda, Hanna, Annet en Yvon

• 17 Oktober 2017 - 14:36

Yvonne:

Goede informatie over de Douane! Ik ga het gelijk nakijken, want dan moet ik maar op de terugweg shoppen. Scheelt sowieso veel gesjouw ;-) X

• 17 Oktober 2017 - 15:21

Yvonne Van Driel:

Hoi Ron & Yvon
    Het is ook nooi saai bij jullie!!

• 17 Oktober 2017 - 18:50

Harry En Ali:

Hallo wereldreizigers,
    Hier een berichtje van de andere kant van de aarde. Het was weer erg interessant om de reisverslagen uit Dubai te lezen. Wat hebben jullie al weer veel gezien en indrukken opgedaan. Zo te lezen is de vliegreis goed gegaan en zijn jullie nu in Australie aangekomen voor de rest van de vakantie. Nog last van "jetlag" gehad? In Vlaardingen is alles goed en we kijken met belangstelling uit naar het volgende verslag (wat volgens mij best wel veel werk is om dat elke keer op te schrijven).

PS. wat ik wel miste is een foto uit Dubai waar Ron in een witte jurk staat.
    groetjes Harry en Ali

• 17 Oktober 2017 - 19:57

Liesbeth:

Geweldig om mee te leven met zo ver weg op reis. Dat was in vroegere tijden heel anders, hoorde je pas achteraf de verhalen. Aan links rijden en jettlag wen je snel gelukkig :-)
    Geniet van alles wat jullie beleven, dan beleven we het hier ook... groetjes Liesbeth

• 17 Oktober 2017 - 20:21

Paul En Monique:

Hoi globetrotters,
    Wat een geweldig verhaal en leuk voor ons om jullie verhalen uit Dubai te lezen (want zelf ook geweest). Gelukkig hebben wij de roofvogel (one-fly-show) overgeslagen en zijn we toen voor de flamingo's gegaan (dat is overigens een aanrader). Bizar daar zo'n skipiste in 50 graden en ook leuk om die boerka's op ski's naar beneden te zien glijden (ook gezien in Dubai Mall?). En jullie zullen ook vast fantastische niet te betalen bolides voorbij hebben zien rijden, want ja, die Arabieren geven wel geld uit! Nu in Australië, een werelddeel waar we nog niet geweest zijn, dus wie weet, inspireren jullie ons. Wel hebben wij net drie weken links rijden achter de rug, dus alom herkenning. We denken overigens dat ze in Australië geen single-track roads kennen, mocht je die wel tegenkomen, tip van ons, zet de piepers van je parkeersensoren af, anders wordt je knetter! Nou geniet en wij vinden het heel leuk om jullie belevenissen te lezen, dus blijf ons vooral voorzien, dat maakt het leven hier ietsje minder saai nu we weer begonnen zijn met werken!
    Groeten van Paul en Monique

• 18 Oktober 2017 - 08:06

Marjolein:

Heerlijk begin van de werkdag, jouw reisverslagen. De foto van het Opera House is heelmooi, maar ik begrijp dat het in het echie minder indrukwekkend is? Als ik die foto van Ron en Michael in de lounge zie, wil ik volgende keer ook business class!
    Heel veel plezier nog en ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal.

• 18 Oktober 2017 - 14:21

Henk :

G'day Yvonne,
    Wat een luxe zo'n vliegtuig. Echt gaaf hoor.
    Aart en ik hadden dezelfde ervaring met de douane in 2009! Heel vriendelijk en super snel door de controles.
    Sydney is een mooie relaxte stad. De binnenkant van het Sydney Opera house is wel echt bijzonder. We hebben er zelf een concert bijgewoond.
    Ik ben super vernieuwd naar het vervolg van jullie reis.
    Groetend,
    Henk