De eerste reisdag!! - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu De eerste reisdag!! - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu

De eerste reisdag!!

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

24 Maart 2015 | Verenigde Staten, Chicago

Vanmorgen ging om 3.30 uur de wekker! Jee, wat is dat vroeg... Even een bakkie koffie om bij te komen en wat brood voor onderweg maken. Ruiz slaapt bij ons omdat hij ons naar Schiphol brengt. Nadat Ron nog even een flinke ijs laag van de autoruit heeft verwijderd, kunnen we dan eindelijk vertrekken. We moeten inchecken bij van die zuilen. Natuurlijk lukt dat niet! Dat heb je met zo'n achternaam als Knobel met umlaut. De namen komen weer eens niet overeen. Het paspoort heeft de achternaam gemaakt tot Knoebel en op de VISA aanvraag staat Knobel. Gelukkig help een aardige man met toevallig dezelfde achternaam als ik ons aan de balie verder. We vliegen via New York, en ja hoor de skyline en het statue of Liberty is vanuit het vliegtuig goed te zien. Echt prachtig. We moeten op New York weer opnieuw door de douane. Wat een gedoe is dat toch. Dit keer vraagt de douanier me iets wat ik niet begrijp. Ik krijg een grote gele kaart van hem. Volgens mij ben ik de enige met zo'n kaart. Geen idee waarom dat is. Als ik even later door de detectiescan wil gaan wordt ik gelijk tegengehouden. Ik zou een pacemaker hebben (vandaar die gele kaart) en dan mag je niet door zo'n ding. Maar ik heb helemaal geen pacemaker!! Ik probeer het uit te leggen, maar dat lukt niet. Ik krijg gewoon een speciale behandeling en moet door een ander soort apparaat. Wat zal ik toch verkeerd ingevuld hebben???
Om 21.30 Nederlandse tijd landen we dan eindelijk op Chicago. En zoals we vanuit de lucht al zagen ligt er behoorlijk wat sneeuw. Het kost wat moeite om de shuttlebus naar het hotel te vinden. En als we hem eindelijk tegenkomen rijdt hij voor onze neus weg. Dat wordt dus 30 minuten blauwbekken tot de volgende bus komt. Om 23.00 uur Nederlandse tijd zijn we dan eindelijk op de hotelkamer. We gaan nog even snel wat eten in de Mac donalds aan de overkant. Eigenlijk smaakt het niet meer als je inmiddels 20 uur op bent. Ron is inmiddels het bed ingedoken en ik ga zo het zelfde doen want ook bij mij gaan de luikjes bijna dicht. Morgen gaan we naar Chicago, The windy city. Ik ben benieuwd! Ik hoop wel dat het iets minder koud is... Het is nu 18.15 uur in Chigago en 00.15 in Nederland. Lieve groetjes en tot morgen. Yvon



  • 25 Maart 2015 - 08:33

    Linda:

    Hoi Yvon en Ron,

    Fijn dat jullie er veilig zijn. Geniet ervan!

    groetjes, Linda

  • 25 Maart 2015 - 08:38

    Yvonne Van Driel:

    Haha,

    Altijd weer spannend om jullie reisverslag te lezen. Als dit de eerste dag is, ben ik benieuwd wat er nog komen gaat!! Veel plezier en geniet ervan!!

    Liefs, Yvonne

  • 25 Maart 2015 - 12:22

    Harry:

    Goedemorgen allebei,

    Zojuist het verslag gelezen . Gelukkig zijn jullie veilig aangekomen. Hoe was de reis? Jullie zijn aardig lang onderweg geweest maar wat wil je jullie zitten aan de andere kant van de wereld. Gisteren toen jullie onderweg waren hoorden we op het nieuws dat een vliegtuig was neergestort en schrokken wij toch wel maar het bleek in Frankrijk gebeurd te zijn. Later op de dag heb ik via een programma op de pc jullie zien landen in Newark om ongeveer 16.00 uur onze tijd iets eerder als gepland. Ik hoop dat het weer wat aangenamer wordt in Chigaco. Alvast een fijne dag vandaag en we kijken nieuwsgierig uit naar het volgende reisverslag.
    groeten, Harry en Ali

  • 25 Maart 2015 - 21:25

    Michael:

    Ey there,

    Gelukkig veilig aan de overkant van de plas. Jullie sneeuw, wij regen, veel regen de komende tijd.
    Mooi verslag, misschien was het dat ene andere elektrisch dingetje wat je verstopt had, je gehoorapparaat.
    Blijft spannend die Amerikaanse beveiliging. Is eigenlijk niet raar dat als je zelf ruzie maakt met de hele wereld dat je dan erg op moet passen bij je grenzen.
    Rust maar lekker uit en morgen Chicago! Nog naar de Bulls?, lijkt mij wel een sensatie zo'n basketbal wedstrijd. Ze weten een show neer te zetten.
    Veel plezier en we kijken uit naar het volgend bericht.

    Michael & Yvonne

  • 26 Maart 2015 - 20:23

    Paul En Monique:

    Hoi Ron en Yvonne,

    Leuk om te lezen, we waren daar natuurlijk zelf twee jaar terug (of drie alweer?, de tijd vliegt). De Bean en de weerspiegeling van alle wolkenkrabbers is ontzettend leuk ja, en ook die spuitfontein met die geprojecteerde foto's zie ik op de foto's terugkomen. Memory-lane! Hopelijk hebben jullie ook de golden mile ontdekt, daar staan al die art-deco wolkenkrabbers in oude luister hersteld toen ze nog wel geld hadden. Geniet in ieder geval van alles daar, wij gaan morgen onze laatste dag werken en komen dan deels jullie kant op! Ook wij verwachten kou en er ligt nog genoeg sneeuw in New York waar wij zondag gaan landen. Betekent dus dat we waarschijnlijk een aantal dagen niet reageren op de verslagen, maar des te langer is onze terugkoppeling rond Pasen. Veel plezier en Ron McDonalds is geen haute friture hè!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Welkom op deze site. Ik vind het leuk om met jullie mijn vakantie ervaringen in Australië te delen. Dit keer gaan we vrienden Down Under. Ik ben benieuwd wat we allemaal gaan meemaken. Ik hoop in ieder geval dat jullie er veel plezier aan beleven!

Actief sinds 06 Juli 2012
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 29327

Voorgaande reizen:

28 Juli 2017 - 28 Juli 2017

Van Cairns naar Melbourne

24 Maart 2015 - 18 April 2015

Van Chicago naar San Francisco

24 Maart 2013 - 08 April 2013

Van Chicago naar Los Angeles

Landen bezocht: