Van Watsonville naar San Fransisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu Van Watsonville naar San Fransisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu

Van Watsonville naar San Fransisco

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

17 April 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Dit wordt alweer mijn laatste reisverslag omdat we morgenochtend om 11.00 uur terugvliegen naar Nederland. Wegens het tijdverschil komen we pas ongeveer 23 uur later aan in Nederland. Zondagochtend dus.... maandag weer werken zal niet meevallen met de jetlag die we zullen hebben!!! Woensdagochtend vertrokken we vanuit Watsonville richting San Fransisco. We hadden al van te voren gezien dat er nagenoeg geen campings in San Fransisco zitten. Wel op een behoorlijke afstand, dus vooral in de voorsteden. Ik had er wel een gevonden in San Leandro, ook een voorstadje. Deze zou niet tever af liggen van het metrostation. Vanaf dit metrostation zouden we dan binnen een half uur downtown San Fransisco zijn. Daarnaast was het ook niet tever van het afleveradres voor de camper. De recensies waren alleen niet allemaal even positief voor deze camping. Ook zouden er vooral vaste plaatsen zijn en heel weinig tijdelijke. We hebben toch maar de gok gewaagd. Toen we bij de camping aankwamen stond er al een camper te wachten. De Duitse man die uit de camper kwam vertelde dat hij gisteren ook al was geweest maar dat er toen geen plek was. Hij mocht vandaag terugkomen. Gelukkig was er zowel voor de Duitse man als voor ons nog een plekje vrij op deze camping die alleen uit asfalt en campers bestaat. We moesten wel aan de straatkant staan onder de lichtmast ( reclame zuil) voor de camping. Ach, maakte ons niet uit we hadden immers een plekje. Die zelfde middag zijn we nog met de metro naar San Fransisco geweest. Alleen merkte we toen we 'avonds terug kwamen dat de lichtzuil ervoor zorgde dat we vooral in het rode licht stonden dat ook via de dakluiken naar binnen scheen. Volgens Ron was het net het redlight district. Ron heeft dit opgelost door de dakluiken met vuilniszakken af te plakken. Ook gisteren hebben we ons weer vermaakt in San Fransisco en alle bekende plaatsen zoals fishermanswarff, lombardstreet, ferrybuilding, unionsquare, golden gate bridge etc. bezocht. De laatste keer dat we hier waren was met de jongens alweer zo'n 8 jaar geleden. We kwamen zelfs het hotel tegen waar we toen met zijn vieren zo diep hadden geslapen dat we als enige niets hadden gemerkt van de aardbeving die die nacht had plaatsgevonden. San Fransisco blijf ik toch een leuke stad vinden. Al met al viel het op de camping allemaal mee, het sanitair was in ieder geval prima en de mensen erg vriendelijk. Alleen geen WiFi, maar daar kunnen we ook wel even buiten. Vanmorgen hebben we de camper ingeleverd en dat leverde na het tanken, vullen van propane gas en bijbetalen van de extra miles wel een flink lichtere portemonnee op. Maar goed we zijn blij dat alles goed is gegaan. Geen ongelukken of rare dingen meegemaakt. We zitten nu in een airporthotel vlak bij het San Fransisco AirPort. Hier kunnen we de vakantie afsluiten. We hebben het heerlijk gehad, wisselende temperaturen ( van min 12 de eerste nacht tot plus 25 nu in San Fransisco). Ik zal de camper en het reizen missen maar ben wel blij als ik straks de jongens weer zie. Iedereen nog bedankt voor de leuke reacties en ik zal nog wat foto's bijvoegen. En Freya nog gefeliciteerd met je verjaardag vandaag. Lieve groet Yvon

• 17 April 2015 - 23:25

Sandra:

Lieve Yvon en Ron,

Ik heb genoten van jullie reisverslagen en zal ze zeker gaan missen! Kunnen jullie er niet nog een paar weekjes aan vast plakken? haha. Nee hoor, ben ook wel blij dat jullie weer naar huis komen en straks weer veilig voet op "Neerlands bodem" zullen zetten!

Wens jullie een goede en veilige terugreis!