Van Sydney naar Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu Van Sydney naar Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu

Van Sydney naar Cairns

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

20 Oktober 2017 | Australië, Cairns

Vanmorgen ging om kwart voor 6 de wekker........Met slaperige ogen keek ik op de wekker! Moet ik er nu al weer uit? Ja.....want we vliegen vandaag naar Cairns in het noord oosten van Australië. We moeten ongeveer 2200 kilometer vliegen, dus een uurtje of 3. Vanuit Cairns gaan we dan de komende weken met de auto naar het zuidelijk gelegen Melbourne rijden, ons einddoel!. Dit is ongeveer 5000 kilometer. Het regent vandaag in Sydney, en nog behoorlijk ook. We hebben dus echt geluk gehad de afgelopen dagen!

Het busje dat ons naar het vliegveld brengt is te laat maar dit komt volgens de chauffeur vooral door de regen en het verkeer. Wij zien onderweg wel files maar die zijn vooral richting het centrum. Wij gaan het centrum uit dus het valt allemaal geweldig mee. Even inchecken via een paal en de bagage op de bagageband inleveren( er komt dus geen mens meer aan te pas), en dan op naar de douane!!
Dit keer wordt Ron eruit gehaald voor een drugscontrole (ik op Schiphol). Natuurlijk groen licht en dus op naar de koffie....... Het eerste bakkie van vandaag.

Tegen een uur komen we in Cairns aan. We lopen gelijk tegen een muur van warmte op.... wat een benauwdheid.
Het is gelukkig droog maar wel erg bewolkt. Cairns heeft een moessonklimaat en is ook de enige plaats in Australië met deze klimaatzone. Daarnaast is Cairns de natste stad van Australië. In de maanden december tot en met april schijnt het onafgebroken te regenen. Hopelijk valt het nu mee!.

Eerst de koffers en daarna de huurauto opgehaald. We hebben een Hyundai
Imax shuttle. Een busje waar wel 8 personen in kunnen, dus we hebben de ruimte. Ron is hoofdbestuurder en heeft inmiddels de eerste kilometers links rijden zonder schade afgelegd....pffff. Het hotel vinden was nog wel even lastig omdat we met zijn allen aan de verkeerde kant zochten, maar uiteindelijk toch gevonden.
Het hotel is helemaal mijn ding. Het heeft maar 2 verdiepingen en ligt in een soort rondje. In het midden een klein zwembad en verder overal tropische planten. Er staat zelfs een bananenboom in de tuin, echt leuk!

Nadat we ons geïnstalleerd hebben zijn we Cairns in gegaan om het te verkennen. We zijn echter nog geen 5 minuten op pad voordat de eerste tropische bui losbarst..... dan maar even schuilen... Daarna toch maar verder.
Bij de zee aangekomen is het eerste wat ons opvalt een bord waarbij we gewaarschuwd worden voor krokodillen! Oppassen dus. We zijn ook alvast even gaan kijken naar de boot waar we zondag mee gaan varen naar het Great barrierreef. Hopelijk is het weer dan wat beter!

Vanavond hebben Yvonne en ik nog even gewassen want ze hebben hier een wasmachine staan. We weten alleen niet of de was wel zal drogen in deze vochtige omgeving, maar dat zien we dan morgen wel.

Voor nu lekker douchen en dan naar bed!
Weer bedankt voor de leuke reacties!
Groetjes

• 20 Oktober 2017 - 15:05

Linda:

Hoi Yvonne! Klinkt super allemaal. Zit hier gewoon gratis mee te genieten ... Thanks! Fijne vakantie verder. Enne: kijk een beetje uit met die krokodillen.
    liefs, Linda

• 20 Oktober 2017 - 20:07

Liesbeth:

Yes, do watch your toes in the waters :-) En superleuk om weer mee te mogen lezen van de belevenissen.