Tweede dag Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu Tweede dag Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu

Tweede dag Cairns

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

21 Oktober 2017 | Australië, Cairns

Vanmorgen hebben we lekker rustig aan gedaan en op ons gemakkie ontbeten in het hotel. We wilden vandaag eerst naar Port Douglas, een plaatsje 60 kilometer verderop naar het noorden en later naar het regenwoud bij Mossman. Het Mossman Gorge park. Het weer zag er goed uit ondanks dat er weer regen was voorspeld.
Ron gaat al helemaal wennen aan het links rijden en binnen een uur waren we in Port Douglas. Hier hebben we even rondgekeken en wat mooie foto’s genomen van de bijzondere tropische bomen. Aan de waterkant stonden mangroven, bizar om in het echt te zien!!!. Er liggen ook gewoon kokosnoten op het strand.
We dronken even een colaatje en gingen toen door naar het Mossman Gorge park.
Je kunt hier een wandeling van 2,5 kilometer maken door het regenwoud en wellicht ook wel de cassowaro vogel tegenkomen. Hier zitten we niet op te wachten want deze vogel die vooral in het regenwoud van Australië leeft kan echt gevaarlijk zijn! Hij is ook erg groot!

Onderweg begon het te regenen......steeds harder. Gelukkig had ik mijn pluutje wel meegenomen. In het visitorcenter werd al gezegd dat een deel van de wandelroute afgezet was door het slechte weer en we dus niet de gehele wandeling konden maken.
Een shuttlebus bracht ons naar het startpunt van de wandeling.

Het begon goed, maar het ging steeds harder regenen (gewoon warm water!)en we moesten behoorlijk klimmen en klauteren over stenen en boomwortels. Op een gegeven moment kwamen we bij een afzetting, maar omdat deze op de grond lag vond Ron dat we gewoon door konden gaan. Dat hebben we gedaan, maar ik vond het toch op een gegeven moment wel eng worden, want je weet niet wat je nog tegen gaat komen........het pad was niet voor niets afgezet. We zijn onderweg gelukkig geen cassowaro vogel tegen gekomen, wel veel mooie bomen met lianen, zwarte vogels met een rode nek en kop en andere bijzondere bomen. Uiteindelijk kwamen we als verzopen katten bij het eindpunt aan.

Gelukkig snel met het shuttlebusje terug naar het visitorcentre om daar chocolade melk met slagroom.........grapje, gewoon een bakkie koffie te drinken om even op te drogen. Michael heeft zelf een nieuw bloesje bij het visitorscentre gekocht omdat hij geen droog stukje meer aan zijn lijf had. Hij heeft nu een echte aboriginal bloes!!

Toen ik nog even naar het toilet ging voordat we weer in de auto zouden stappen, zag ik een vies rood wormig ding op mijn enkel zitten. Ik heb dit gelijk van mijn enkel geveegd, maar zag even daarna een bloedvlek op mijn enkel en schoen.
Gatver.......er zat dus gewoon een bloedzuiger op mijn enkel!
Maar ik heb het overleefd! Ondanks de regen en de bloedzuiger vond ik het toch een mooie ervaring om door het regenwoud te lopen!

Tegen half 6 waren we weer bij het hotel. Ik heb mijn witte gympen die inmiddels bruin waren in de wasmachine gegooid......en ze zijn weer als nieuw.

Vanavond bij het hotel gegeten, nu vroeg naar bed want morgen moeten we al om 8 uur bij de boot zijn voor onze tocht naar het greatbarrierreef waar we gaan snorkelen.

Groetjes

  • 22 Oktober 2017 - 12:28

    Harry En Ali:

    Goedenavond Yvonne en Ron,
    Zojuist weer het nieuwe reisverslag gelezen (was weer interessant).
    Het is elke keer weer afwachten wat jullie gedaan en gezien hebben en daarom kijken we er steeds naar uit.
    Tevens steken wij er ook nog wat van op van de bezienswaardigheden in het verre Australie!
    Gelukkig gaat alles goed met jullie. Het weer zal ook beter zijn als bij ons want vandaag (zondag) is het maar regenachtig en 12 graden. Ben benieuwd hoe jullie het Great Barrierrif hebben ervaren.
    Alvast welterusten.
    harry en Ali

  • 22 Oktober 2017 - 16:57

    Sandra:

    Hi "globetrotters"!

    Wat een avontuur in de regenwouden van Australië! Beetje eng,....... maar wel heel spannend om mee te maken. Gelukkig zijn jullie niet verslonden door de cassowarovogel! ( is even wat anders dan een "Kiwi", o nee, dat is een vogel uit Nieuw Zeeland haha:) Je bent wel een held Yvon, zelf die bloedzuiger van je enkel getrokken,....ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Die zetten ze trouwens ook wel eens bewust op "wondjes" om het vuil uit de wond te krijgen!, bizar he?

    Morgen snorkelen...... dat is zo ontzettend leuk! heb ik toen in Egypte gedaan! Ik hoop dat ze goede duikbrillen hebben, die waar niet zo snel water doorheen komt! Als ik de verhalen van mijn collega hoor (die is twee jaar geleden in Australie geweest, krijg je nog veel meer mooie dingen;... landschappen, kusten, aparte (vreedzame, haha) dieren, etc .. te zien! Weer een reis om nooit meer te vergeten, dat is een ding dat zeker is!!. Pas je goed op jezelf? Geen dingen doen die je eigenlijk niet durft he? al ben je de enige!

    Nou lieve zus, aan de andere kant van de wereld (bijna), vind je "belevenissen" heel leuk om te lezen!. Ik voelde de spanning! haha

    Je hoort nog van me!
    Take care!
    San XXX




  • 23 Oktober 2017 - 09:12

    Astrid Van Der Spoel:

    Spannend allemaal hoor! En stoer Yvonne, een bloedzuiger, brrrrrr

    Leuk om je verhalen te lezen, ben ik er toch een beetje bij...

    Veel plezier nog!

    gr As

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Welkom op deze site. Ik vind het leuk om met jullie mijn vakantie ervaringen in Australië te delen. Dit keer gaan we vrienden Down Under. Ik ben benieuwd wat we allemaal gaan meemaken. Ik hoop in ieder geval dat jullie er veel plezier aan beleven!

Actief sinds 06 Juli 2012
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 29297

Voorgaande reizen:

28 Juli 2017 - 28 Juli 2017

Van Cairns naar Melbourne

24 Maart 2015 - 18 April 2015

Van Chicago naar San Francisco

24 Maart 2013 - 08 April 2013

Van Chicago naar Los Angeles

Landen bezocht: