Van Vinton naar Willis - Reisverslag uit Willis, Verenigde Staten van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu Van Vinton naar Willis - Reisverslag uit Willis, Verenigde Staten van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu

Van Vinton naar Willis

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

04 April 2015 | Verenigde Staten, Willis

Vanmorgen namen we afscheid van Louisiana om naar Texas te rijden. Dat betekent ook afscheid van die prachtige bomen zoals de old oak en de cypressen met het Spaanse mos dat in overvloed in deze bomen hangt. Bij ons is het bekend als Tilantia en rond kerst kun je het in de bloemenwinkels en tuincentra kopen om kerststukjes te verfraaien. Het is best duur bij ons en hier hangt het gewoon volop in de bomen. Een Amerikaan vertelde me dat er vroeger ook kussens en matrassen mee opgevuld werden en zelfs Henry Ford vulde er zijn autostoelen mee op. Bijzonder!! Na 3 uur rijden komen we bij het NASA space center in Houston aan. We nemen een audiotour en gaan naar binnen. In het space center zijn allerlei attracties , je kunt naar diverse films kijken, plaats nemen in een simulator, in gesprek gaan met een echte astronaut en natuurlijk naar een space shuttle of raket kijken. Er is ook een tour waarbij je met een treintje naar het mission controle center gaat of naar centrum waar astronauten zich voorbereiden ( fysiek) op de vlucht. Ik moet even kwijt dat dit slecht georganiseerd was. Het verliep allemaal erg traag en stroef. Toen we eindelijk in het mission controle center aangekomen waren bleek dat er iets gebeurd was waardoor we niet naar binnen mochten. Als troost werden we via het treintje naar een verouderd controle center gestuurd. Echt een beetje een aanfluiting. Nu blijkt toch dat het allemaal een beetje vergane glorie is voor wat betreft de NASA in Houston. Het meeste gebeurd toch in Cape canaveral. Maar goed we zijn er geweest en we raakten nog even gezellig in gesprek met Nederlands stel dat ook een rondreis aan het maken was. Snel nog even ervaringen uitwisselen en toen weer in de auto richting Dallas. Dat viel wel even tegen. Het was enorm druk rondom Houston en we hebben er een tijd over gedaan om uit de stad te komen. We hebben tot half 7 gereden en zijn nu in Willis beland. We staan op een kleine camping en de verbinding is weer erg slecht. We staan aan een klein mooi meertje maar je wordt hier echt opgevreten door de muggen. Van lekker buiten zitten komt dus niets. Ze hebben zelfs door mijn broek heen geprikt. Jammer, dan maar een verslagje schrijven. Nog bedankt voor de leuke reacties en Freya leuk hoor die uitnodiging voor een high tea!
Lieve groetjes en tot morgen Yvon

• 04 April 2015 - 11:47

Harry :

Goedemorgen Ron en Yvon,
    Zojuist hebben we weer je mooie verslag gelezen. Het lijkt wel of we zelf op vakantie zijn alleen zijn jullie echt ter plekke. Kunnen jullie alles nog wel onthouden wat je gezien hebt? het is zoveel en indrukwekkend terwijl je pas op de helft van de reis bent! Dat bezoek aan de Nasa zou ik ook wel willen alleen al om de Spaceshuttle te bekijken van dichtbij. Lijkt me heel interressant. Op dit moment zijn jullie op weg naar Dallas .Gaan jullie ook nog naar de "Southfork Ranch" ? zo ja doe dan JR de groeten. Trouwens hoe is het weer nu in Dallas? Ben benieuwd wat de volgende bestemming is want het is elke keer weer een verrassing.
    Voor de rest zijn we blij dat alles goed en wensen wij jullie een Happy Easter!
    Harry en Ali

• 07 April 2015 - 08:21

Henk Van Noort:

Dag Ron en Yvonne,

Ik lees iedere keer weer jullie reisverslagen met veel plezier. Je maakt veel werk van Yvonne. Maar wel heel leuk!.
    Jammer dat Houston tegenviel. Ik ben in 2003 in Cape Canaveral geweest dit vond ik een uiterst boeiende beleving. Ook apart om te lezen dat het slecht georganiseerd is. Dit is typisch on-Amerikaans. Gisteren zag ik toevallig een documentaire met André Kuipers in de hoofdrol. Daarin waren ook beelden te zien van de Amerikaanse vlag die in Mission Control Centre in Houston hing. Er werd verteld dat deze vlag echt op de maan heeft "gewapperd". Wel speciaal om deze vlag daar nu te zien.
    Ik ben heel benieuwd hoe Dallas is.