Tweede dag Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu Tweede dag Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu

Tweede dag Sydney

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

18 Oktober 2017 | Australië, Sydney

Vandaag stond een fietstocht op de planning. Zelf Sydney ontdekken op de fiets. Ik wilde in ieder geval de Harbour bridge over fietsen, daarna weer terug en langs de havens fietsen.
Na eerst een tosti en bak koffie genomen te hebben gingen we naar het fietsen verhuur bedrijf. Gisteravond waren we al even op zoek gegaan naar de locatie om nu niet te hoeven zoeken. De medewerker vroeg mij als navigator wat ik graag wilde zien en had voor ons een route op een erg klein kaartje gezet. Als we over de Harbour Bridge waren was Wendy's secret garden in Lavendel bay echt nog een aanrader, en op de terugweg was de Fish market ook nog de moeite waard.
We hadden gelukkig fietsen met versnellingen en natuurlijk een helmpje, die voor mij weer veel te groot was!

Het vinden van de juiste weg naar de brug was toch moeilijker dan gedacht, dan maar weer even vragen. Ook het aan de andere kant van de weg fietsen was een bijzondere ervaring waarbij dit ook regelmatig fout ging. Uiteindelijk vonden we de juiste weg en konden we de brug over fietsen. Was een prachtige ervaring. Daarna op zoek naar de secret garden van Wendy Whiteley die ze zou hebben aangelegd als eerbetoon aan haar overleden echtgenoot, Brett Whitely. Secret was het zeker............want we konden het niet vinden. Een aantal heuvels en zweetdruppels verder, want Sydney is niet vlak, hadden we eindelijk een Australiër te pakken aan die wist waar de tuin was....
Hij vertelde dat het een tuin was met inheemse en tropische planten waar verborgen beeldjes in staan en die geheime plaatsen om te zitten en wandelen heeft.
Wij er naar toe......en dan was ik er toch nog bijna voorbij gefietst, maar gelukkig ontdekte Ron een verborgen beeldje en wisten we dat we goed zaten.

Daarna weer terug over de brug en langs de havens. Bij Darling harbour waar ik ook graag naar toe wilde zijn we nog even gestopt om te eten. Ook dit gedeelte van Sydney vind ik geweldig. Veel verbouwde pakhuizen tot appartementen en eetzaakjes, echt heel sfeervol. Daarna nog even verder naar Fishmarket waar bij we volgens mij een stuk snelweg met de fiets hebben genomen.......en daarna weer richting het fietsverhuur bedrijf. Aan het eind van de middag hebben we de fietsen ingeleverd. Was een fijn dagje fietsen al kunnen we alle 4 bijna niet meer zitten van de zadelpijn!!!
Daarna zijn we naar het oudste huisje van Sydney, Cadmann Cottage gelopen en hebben we nog even langs de vele winkels geslenterd in het centrum.
Ik vind Sydney echt een geweldige stad. Toch wel een van de leukste steden waar ik ooit was! Het is schoon, gezellig en mooi! De mensen zijn echt superaardig en beleefd. Geen getoeter op straat, maar gewoon relaxed. Het is dat Sydney te ver is voor een stedentripje want anders was ik er zeker nog eens naar toe gegaan.
Morgen alweer de laatste dag hier, we gaan dan naar bondibeach om daar een wandeling langs de ruige kust te maken.
Groetjes en nog bedankt voor alle leuke reacties!


  • 18 Oktober 2017 - 14:18

    Suzanne:

    Zo leuk om te lezen, geweldig!!! Veel plezier, Genietse!!!

    Maar ik mis nog wel een selfie met helm.... :-)

    greetzzz Suzanne

  • 18 Oktober 2017 - 14:29

    Esther Versteeg:

    Wat een avonturen, hele dag op de fiets... logisch zadelpijn.
    Leuk om mee te genieten door t verhaal en de foto’s.
    Geniet!!!!

  • 18 Oktober 2017 - 21:08

    Pa En Ma:

    Hoy Yvonne en Ron.
    Fantastische reis, maar wel erg vermoeiend.
    Hoe is het met de zadelpijn? Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben.
    Hier alles oké. Fantastisch reisverslag.
    Veel groetjes van ons. xxxxxx

  • 19 Oktober 2017 - 07:44

    Astrid Van Der Spoel:

    Hoi Yvonne,

    Fantastisch om alles te lezen! En ik lees over veel plekjes waar ik ook geweest ben. En je hebt gelijk Sydney is een fantastische stad! Maar je zal zien, heel Australie is super!!!

    veel plezier nog !!

    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Welkom op deze site. Ik vind het leuk om met jullie mijn vakantie ervaringen in Australië te delen. Dit keer gaan we vrienden Down Under. Ik ben benieuwd wat we allemaal gaan meemaken. Ik hoop in ieder geval dat jullie er veel plezier aan beleven!

Actief sinds 06 Juli 2012
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 29268

Voorgaande reizen:

28 Juli 2017 - 28 Juli 2017

Van Cairns naar Melbourne

24 Maart 2015 - 18 April 2015

Van Chicago naar San Francisco

24 Maart 2013 - 08 April 2013

Van Chicago naar Los Angeles

Landen bezocht: