Naar New Orleans - Reisverslag uit Natchez, Verenigde Staten van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu Naar New Orleans - Reisverslag uit Natchez, Verenigde Staten van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu

Naar New Orleans

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

01 April 2015 | Verenigde Staten, Natchez

Vanmorgen waren we al weer vroeg op. Douchen zit er vanmorgen niet in want het sanitair hier is echt vreselijk smerig!! Dan maar even een natte lap over mijn gezicht in de camper. We hebben inmiddels Duitse vrienden gemaakt met 2 stellen die we iedere keer weer tegenkomen en tegelijkertijd met ons uit de camperfabriek zijn vertrokken. Ook zij gaan vandaag naar New Orleans, dus we zullen ze zeker weer tegenkomen, spreken we af! Als ik terugloop struikel ik over een kruisspin die wel 4 keer zo groot is als bij ons in Nederland. Gewoon doorademen zeg ik tegen me zelf. Wat een engerd! Dan vertrekken we. De route door Mississipi is weer prachtig. We komen onderweg langs veel plantages waar ze vroeger katoen of suiker verbouwden. Wel valt ons op dat veel tuinhulpen en terreinknechten allemaal donker gekleurd zijn. Het geeft wel een raar gevoel. Dan komen we in Louisiana aan. We komen steeds zuidelijker en dat merk je ook wel. Het ziet er hier allemaal wat armoediger uit. Ook zie je veel moerasachtige gebieden. De snelweg gaat zelfs op een gegeven moment door een moeras. Daarna komen we in New Orleans aan. We hebben gekozen voor een KOA camping omdat we dan zeker weten dat het sanitair goed is. De camping is wel een eind van downtown New Orleans maar er rijdt een shuttle bus of city bus. We hebben het laatste normale plekje op de camping, voor de rest is het volle bak. Eerst even douchen en om 17.00 uur kunnen we met de shuttlebus mee naar downtown. Rond 17.30 zijn we dan eindelijk in het toeristische gedeelte van New Orleans met uiteraard de grote radarboot in het water. We slenteren door de stad, eten wat en gaan dan naar De boubonstreet( in de Franse tijd " de calle de bourbon" ). Het is hier gezellig druk en overal spelen bandjes en staan straat muzikanten. We sluiten af met een kop koffie met beignets in het bekende " café du monde". Dit café staat hierom bekend en is 24 uur per dag open. Moe maar voldaan houden we een taxi aan en gaan we weer terug naar de

camping. De taxichauffeur is al 74 maar werkt nog steeds omdat hij niet van zijn pensioen kan leven. We kletsen over Obama waar hij geen goed woord voor over heeft en over Duitsland waar hij ooit was gelegerd. Voor we het weten zijn we weer op de camping. Morgen plakken we er nog een dagje New Orleans aan vast, dus we blijven nog even op deze camping. Ik heb vanmorgen nog wat foto's van het verslag van gisteren gevoegd! Voor nu ga ik lekker mijn bed in. Lieve groetjes Yvon

• 01 April 2015 - 16:24

Harry:

Hallo Ron en Yvon,
    Het is nu 4 uur 's middags en hebben zojuist nieuwsgierig jullie verslag gelezen wat we erg interessant vonden want we steken er nog wat van op. Wat het weer betreft is het wel aangenaam daar in New Orleans.
    Bij ons heeft het de afgelopen dagen flink gestormd windkracht 8 a 9.
    Hebben jullie nog wat kunnen zien of horen over de hurricane "Katrina" in 2005 toen een gedeelte van New Orleans onder water is gelopen? We zijn weer benieuwd wat jullie vandaag gedaan en gezien hebben en kijken al weer uit naar het volgende verslag. Gaat de reis nu richting het westen?Nou we horen het wel.