Bezoek aan Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu Bezoek aan Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu

Bezoek aan Memphis

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

29 Maart 2013 | Verenigde Staten, Memphis

Na een koude nacht zijn we vanmorgen vroeg naar Memphis vertrokken. Het was ongeveer 360 kilometer rijden. Rond half 12 waren we bij Graceland. Ze hadden gelukkig een enorm parkeer terrein waar we de camper makkelijk op kwijt konden. We moesten wel gelijk 15 dollar parkeergeld betalen!. De muziek van Elvis hoorden we al van verre. Wat dat betreft weten ze wel een sfeertje te creëren. We begonnen met een bezoek aan het woonhuis en het landgoed van Elvis. Alles was weer strak georganiseerd. Je moest eerst in een lange rij wachten op een busje dat je naar het landgoed toebracht. Daar aangekomen kon je door het huis, de kelder, de werkruimte, expositieruimtes en het landgoed lopen. Via een koptelefoon ontving je alle achtergrond informatie. Als laatste loop je dan door de "memorial garden" waar zowel Elvis als zijn ouders begraven liggen. Dit is een soort gedenkplaats. Hierna werden we met het busje weer teruggebracht naar de startplaats. Daar waren nog diverse musea die je kon bezoeken. Zo kon je het gehele autopark van Elvis bewonderen, de vele pakken die hij gedragen heeft en de vliegtuigen die hij bezat. Het was echt een heel compleet overzicht. En wat is er veel bewaard gebleven!!!!!!!
We zijn echt blij dat we zijn geweest. Het was zeker de moeite waard. Ook al was ik niet zijn grootste fan. Ik weet toch nog dat hij overleden is op mijn 14e verjaardag. Rond een uur of vier zijn we hier vertrokken op zoek naar een nieuwe slaapplaats. We hebben een camping gevonden in Marion. Een klein plaatsje buiten Memphis. Er staan hier veel Amerikanen die overwinterd hebben in Floriada of Texas en nu naar huis rijden. Ze wonen vaak in het Noorden. In ons steenkolen Engels kunnen we toch nog leuke gesprekken met ze voeren. Ze zijn echt allemaal hartstikke aardig!
Morgen gaan we richting Oklahoma. Ze voorspellen regen dus dan hebben we in ieder geval alle weersoorten meegemaakt.
Tot morgen!

• 29 Maart 2013 - 08:31

Pa En Ma:

Hallo Yvonne en Ron.
    Hier even een berichtje uit Vlaardingen.
    Ten eerste nog gefeliciteerd met jullie trouwdag. Wat een leuke reis is dit zeg en dat jullie nu ook in Graceland geweest zijn geweldig!!! Elke morgen als wij opstaan is het eerste wat we doen: de computer
    aanzetten en je reisverslag lezen. Hier gaat alles goed. Het is heel gezellig als Ruïz en Diaz komen
    eten dus maak je daar maar geen zorgen over. Nu Yvonne en Ron nog fijne dagen toegewenst en geniet
    er maar van.
    Heel veel liefs Pa en Ma

• 29 Maart 2013 - 10:24

Sandra:

Hoi lieve zus en zwager,

Wat een bakbeest zeg, die camper! Maar ja,....de meeste Amerikanen zijn kwa omvang natuurlijk ook een soort "bakbeesten" en ze moeten er wel met het hele gezin inpassen! ;)! Fijn dat jullie inmiddels niet meer met die extreme kou te kampen hebben, alhoewel,.........lekker dicht tegen elkaar aankruipen is natuurlijk ook geen straf toch? ;)

Deze reis is wel weer echt een hele bijzondere ervaring, zeg maar gerust "avontuur" voor jullie! Maar deze keer geen "creditkaart grapjes" he? Dit reisverslag is hartstikke leuk en,... zo hoef je bij thuiskomst ook niet iedere keer opnieuw al jullie belevenissen te vertellen! Ben in ieder geval blij dat alles goed gaat en dat jullie genieten van de reis!!

Hier gaat alles zijn gangetje,...heb nu lekker 4 dagen vrij en heb me voorgenomen deze vrije dagen optimaal te benutten. Ga, als het weer het toelaat, mijn tuin even "door de wasstraat halen" en wil het nieuwe rolgordijn voor de woonkamer, dat ik al bijna twee jaar in huis heb, nu eindelijk eens ophangen!
    Is tevens een goede afleiding, aangezien ik binnenkort weer naar het AMC moet en mijn " bijzondere medicijn" dus bijna is uitgewerkt!!

Ik hoop dat jullie nog heel veel leuke, grappige en bijzondere dingen gaan zien en meemake. Ik ben in ieder geval benieuwd naar wat ik nog allemaal te lezen krijg door middel van dit reisverslag!

Take care!

Dikke knuffel San xxx

• 29 Maart 2013 - 16:27

Michael & Yvonne:

Ey luitjes,

We volgen jullie blog en we zien dat het goed gaat, mooi, erg mooi. Leuk om jullie zo te kunnen volgen. We benijden jullie wel hoor, ondanks het weer toch een fantastische reis met veel indrukken. Hier ook kl... weer en geen reis verhalen. Vandaag de caravan op de camping gezet, pootjes uitgedraaid en snel weer naar huis, naar de kachel!

Nog veel plezier en blijf schrijven....