Van Memphis naar Oklahoma - Reisverslag uit Oklahoma, Verenigde Staten van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu Van Memphis naar Oklahoma - Reisverslag uit Oklahoma, Verenigde Staten van Yvonne Knobel - WaarBenJij.nu

Van Memphis naar Oklahoma

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

30 Maart 2013 | Verenigde Staten, Oklahoma

Ik kwam er vanochtend achter dat niet het gehele verslag van gisteren is doorgekomen. Ook de foto's van Graceland zijn niet geplaatst. Komt waarschijnlijk door de slechte verbinding die ik gisteren had. Ik heb vanmorgen alsnog bij een Mac Donalds een viertal foto's van Graceland ge-upload. Je kunt ze bij het verslag van gisteren vinden. Vandaag hadden we een reisdag. We zouden richting Oklahoma rijden en kijken waar we zouden overnachten afhankelijk van het weer. Nou het weer was vreselijk! Heel veel regen. Gezien dit weer besloten we maar zoveel mogelijk kilometers te maken zodat we straks als het weer beter is wat extra tijd hebben om lekker in het zonnetje te zitten. Rond een uur of vijf werden alle radio uitzendingen onderbroken door een bericht dat er hele heftige onweersbuien met windstoten tot 40 miles per uur aankwamen. We moesten hier rekening mee houden en in een gebouw gaan schuilen als dat nodig was. Ik vond het maar niks! En zag de lichtflitsen al op me afkomen. Gelukkig was de eerst volgende camping vlakbij. Hier zijn we gelijk naar toe gereden. De dame van de receptie zij dat het vooral mis was aan de westkant van Oklahoma. Wij bevonden ons aan de oostkant van Oklahoma waardoor het hier zou meevallen. Voor het geval dat het toch zou gaan stormen, zouden we altijd in het toiletgebouw kunnen schuilen. Tot nu toe valt het inderdaad gelukkig mee. Ik sprak zojuist een Canadees hier op de camping en hij had gehoord dat het aan de andere kant van Oklahoma tennisballen hagelde. Op televisie volgen we nu ook een beetje de richting die de storm opgaat, maar ik denk dat we geluk hebben! Morgen gaan we eerst naar Oklahoma om deze stad te bezoeken ( als het weer het toelaat) en daarna gaan we door naar Amarillo. We hebben vandaag ruim 700 kilometer gereden en zijn dus niet echt milieu vriendelijk bezig geweest. We hebben namelijk zeker 135 liter benzine verbruikt. Morgen zullen we ter compensatie een boompje planten! De staten die we inmiddels doorkruist hebben zijn: Indiana, Kentucky, Tennessee, Arkansas en nu Oklahoma. Best veel. Wat wel in al deze staten opvalt is dat er nog zoveel ouderen werken. Bij ons zouden ze allang van hun AOW genieten maar hier werken ze nog bij bijvoorbeeld de VVV en in winkels. Zo werd ik vandaag bij een Mac Donalds door een 65 plusser geholpen!! Dan kijk je toch wel vreemd op. Iedereen nog bedankt voor de leuke berichtjes.
Tot morgen!

  • 30 Maart 2013 - 23:38

    Harry En Ali:

    Hallo Ron en Yvon,
    Wat het weer betreft zit het jullie nog niet helemaal mee. Ik hoop alleen dat het ergste bespaard is gebleven voor jullie. Nou Yvon als ik zo het verhaal lees van Graceland word ik wel jaloers.Wat een mooie foto's.
    Jullie hebben al heel erg veel gezien en zijn pas op de helft van de reis. En Ron er zit zeker een 6 cilinder motor onder de motorkap gezien het hoge verbruik? Maar als het goed is kost de benzine niet zoveel als in Nederland toch? Hebben jullie al wat gezien van de oude "ROUTE 66 "?
    Nou in ieder geval een goede reis naar Amarillo.
    groeten Harry en Ali.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Welkom op deze site. Ik vind het leuk om met jullie mijn vakantie ervaringen in Australië te delen. Dit keer gaan we vrienden Down Under. Ik ben benieuwd wat we allemaal gaan meemaken. Ik hoop in ieder geval dat jullie er veel plezier aan beleven!

Actief sinds 06 Juli 2012
Verslag gelezen: 525
Totaal aantal bezoekers 29339

Voorgaande reizen:

28 Juli 2017 - 28 Juli 2017

Van Cairns naar Melbourne

24 Maart 2015 - 18 April 2015

Van Chicago naar San Francisco

24 Maart 2013 - 08 April 2013

Van Chicago naar Los Angeles

Landen bezocht: